Januárban hat Boeing 737-es gépet vett vissza a SkyEurope-tól a lízingcég, így a szlovákiai cégnek csak négy repülője maradt. Rövid időre a működése is veszélybe került, végül más vállalatoktól kölcsönzött gépekkel vészelték át az időszakot: a a Slovakia Air gépeivel szállították utasaikat - írja a bumm.sk. Hamarosan új repülőgépek érkeznek a vállalathoz - a SkyEurope átvette a csődbe ment litván FlyLAL légitársaság gépparkjának egy részét.
Márciusban és áprilisban Boeing 737-esek is érkeznek Szlovákiába, a gépek korábban az Egyesült Államokban repültek. A társaság szóvivője szerint a 16-17 éves repülők mindenben megfelelnek a szigorú uniós biztonsági előírásoknak. A gépek alacsony bérleti díja az illetékesek szerint mérsékli majd a társaság veszteségeit is.
A SkyEurope szóvivője egyben cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy megszüntetnének több bécsi és a pozsonyi járatot is. A társaság már tavaly úgy döntött, hogy nem indít több járatot Dublinba és Corkba, valamint Birminghambe sem közlekednek többé a szlovák vállalat repülői. Sajtóhírek szerint változások mégiscsak várhatóak a menetrendben - görög járatok szűnnek meg, igény van ugyanakkor a koppenhágai és párizsi utakra.
A SkyEurope részvényeinek árfolyama az utóbbi három évben öt euróról huszonhárom centre csökkent, az elmúlt évet 59 millió eurós veszteséggel zárták, és a vállalat arra kérte dolgozóit, hogy a nehéz helyzetre való tekintettel mondjanak le bérük egy részéről.
A társaság korábban soha nem zárt még ilyen nagy hiánnyal, 2007 végén még feleekkora veszteséget jelentettek be.
A 2001 szeptemberében alakult társaság volt az első, amely Magyarországról is indított fapados légi járatokra, ám 2007 szeptemberében kivonult Budapestről, működésének súlypontját Pozsonyba, Bécsbe és Kassára helyezte át.
Három megyére adtak ki viharjelzést - ítéletidővel ront ránk a hidegfront