eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik

A gödör alján a Ford

Minden idők legnagyobb, 12 milliárd 700 millió dolláros veszteségét volt kénytelen elkönyvelni tavaly a Ford, a világ immár csupán harmadik legnagyobb autógyártója.

"Elértük a gödör alját" - talán így lehetne legszabatosabban lefordítani Alan Mulally vezérigazgató szavait. A Boeingtől tavaly érkezett üzletemberre vár az a feladat, hogy a 103 éves céget talpra állítsa.

A Ford éppen otthoni piacán van a legnagyobb bajban, mert egyre inkább lemarad a rivális GM mögött, sőt most már a második helyezését is komolyan fenyegeti a Toyota, amely a világversenyben már megelőzte az amerikai céget.

A Ford Európában és Dél-Amerikában is nyereséget mutatott ki tavaly, és pénzügyi ága is közel kétmilliárd dolláros profitot termelt. Mindez mégsem volt elég, mert az otthoni rossz teljesítmény illetve a küszködő luxusmárkák - Jaguár, Land Rover, Volvo és Aston Martin - veszteségei miatt összességében a cég negatív rekordot döntött.

Az új vezérigazgató már hozzákezdett ahhoz a leépítési gyakorlathoz, amely 16 gyár bezárását és 45 ezer ember elbocsátását célozza meg a következő két évben. A veszteségek nagy része már ennek a fogyókúrának tudható be.

Henry Ford dédunokája, a csak Bill Fordként emlegetett William Clay Ford junior, aki tavaly adta át a vezérigazgatói tisztséget, de maradt a cég elnöke, csupán annyi biztatót tudott mondani a részvényeseknek, hogy az átszervezés a tervezett ütemben halad, és a cég jó esetben már 2009-re ismét nyereséges lehet.

A Forbes magazin adatai szerint tavaly Bill Ford több mint ötmillió dollár fizetést kapott és Ford-részványei értéke 80 millió dollárra rúgott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×