A Wal-Mart a tajvani, de kiterjedt kínai üzlethálózattal bíró láncot legnagyobb vetélytársa, a francia Carrefour elől vásárolta fel.
Bár a Trust-Mart nevű bolthálózat tavalyi árbevétele csak 1,67 milliárd dollár volt, ami eltörpül a Wal-Mart közel 316 milliárdos forgalmához képest, a vásárlás stratégiai győzelem az amerikai cégnek.
A kínai piac ugyanis rendkívül szétaprózott, amit az is jelez, hogy a száz legnagyobb hálózat csupán a forgalom tíz százalékát adja. A Wal-Mart számára a nemzetközi terjeszkedés jelenti a tartós növekedés egyetlen lehetőségét.
Otthoni, vagyis amerikai árbevétele szeptemberben alig nyolc százalékkal nőtt, míg a nemzetközi bevétel 32 százalékkal. A Wal-Mart az elmúlt fél évben kénytelen volt megválni a gyenge eredményeket mutató német Metro lánctól és egy dél-koreai hálózattól is.
Az évi ötszáz milliárd dollárosra becsült kínai piacért kiélezett harc folyik a Wal-Mart, az eladásokban fele akkora, de a világon második legnagyobb Carrefour és a Metro között. Náluk is nagyobb részesedése van a kínai tulajdonú Bailian csoportnak.
A Wal-Mart stratégiai elképzelései szerint kínai árbevétele húsz éven belül utolérheti az amerikait, és a cég a következő öt évben 150.000 alkalmazottat tervez felvenni Kínában.
A Wal-Martot Samuel Walton alapította 1962-ben, és fia, Samuel Robson Walton a Forbes 400-as listája szerint a világ negyedik leggazdagabb embere 20 és fél milliárd dolláros vagyonával.
Harminc éve nem vásárolt olyan vonatokat Magyarország, mint most fog