eur:
391.39
usd:
361.05
bux:
73535.63
2024. július 29. hétfő Flóra, Márta

Előz az internet a hirdetési piacon

Az év végére a brit cégek többet költenek majd hirdetésekre az interneten, mint az országos napilapokban - állítja egy brit felmérés. A kutatás szerint hat év alatt tizenháromszorosára ugrott az internetes reklámok aránya.

Nagy-Britanniában évi 20 milliárd dolláros reklámpiacon osztoznak a piac szereplői. Ezen belül - a várakozások szerint - az internet idén már több mint 13 százalékot tesz majd ki, de lehet, hogy ennél is többet.

Az adatokba ugyanis nem számolták bele a kisebb, gyakran személyes weboldalakon elhelyezett hirdetéseket.

A szakemberek megjegyzik, hogy ha az apróhirdetéseket is reklámnak veszik, akkor bajban lesznek a napilapok, mert ezek a reklámok is egyre inkább az internetre vándorolnak.

A Google szerdán indította meg Base nevű szolgáltatását, amelynek lényege, hogy a felhasználók saját maguk tölthetik fel tartalmukat, akár hirdetéseiket is a keresőprogram szervereire. A hirdetőknek mindez olcsóbb alternatívát kínál a nyomtatott reklámnál.

Magyarország: a trend kezdetén

A magyar piacon közben - 2004-es becslés szerint - az internetes hirdetések körülbelül 2 százalékkal részesednek, szemben a sajtó 39, és a televízió 41 százalékával.

Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség főtitkára az InfoRádiónak elmondta: az internet előretörése megfigyelhető Magyarországon is, de még nem tartunk ott, hogy az internet megelőzze az elektronikus médiumokat és a nyomtatott sajtót.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nagyon beindult a fővárosi újlakás-piac, rengeteg helyen egekben a négyzetméterár

Nagyon beindult a fővárosi újlakás-piac, rengeteg helyen egekben a négyzetméterár

A tavalyi mélypont után a 2024-es év első felében rákapcsoltak a lakásépítők a fővárosban: decemberig csaknem hat és fél ezer új lakás átadását ígérik a beruházók Budapesten. Az OTP Ingatlanpont vezető elemzője azt mondta az InfoRádióban, hogy a XII. kerületben már négy és fél millió forintos négyzetméterárral is lehet találkozni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.29. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Meloni 270 fokos fordulatot csinálna Kínával

Meloni 270 fokos fordulatot csinálna Kínával

Giorgia Meloni olasz miniszterelnök ötnapos hivatalos látogatást tett Kínában, amelynek célja a kétoldalú kapcsolatok „újraindítása”, miután Olaszország tavaly kilépett a kínai Övezet és Út kezdeményezésből (Belt and Road – BRI). Meloni vasárnap találkozott Li Csiang kínai miniszterelnökkel, és kifejezte, hogy szeretné megerősíteni a gazdasági kapcsolatokat, miközben a kereskedelmi egyensúlyhiányt és a szellemi tulajdon védelmével kapcsolatos aggályokat is kezelni kívánja – számolt be a Financial Times.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×