A szerződés felmondásáról szóló iratot Peter Jenelten, a Stadler AG alelnöke adta át a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. illetékes vezetőjének.
Dunai Zoltán hozzátette: a hétfői felmondás hátterében az áll, hogy a kooperációs szerződésnek március 27-én már hatályba kellett volna lépnie, de még a tárgyalások sem kezdődtek el a Stadler és a GTK Rt. között.
A kooperációs szerződés értelmében a Stadlernél készülő 30 plusz 30 motorvonat végszerelését részben Magyarországon, a GTK által megvásárolt MÁV Északi Járműjavító Kft.-nél végezték volna, és ennek első lépéseként a Transelektro egymilliárd forintos tőkeemelés mellett beruházást indított volna, amelynek eredményeképpen lehetővé vált volna a 73 méter hosszú szerelvények összeszerelésére alkalmas csarnok kialakítása.
A kecskeméti gyorshajtó kapott egy 468 ezres csekket, aztán még valamit