A négy évszakos autógumikat gyakran úgy emlegetik, mint a közlekedés kompromisszummentes arany középútját: nem kell évente kétszer szervizhez fordulni, nincs gond a felnik tárolásával, és első pillantásra pénztárcakímélő választásnak tűnik - írja a teol.hu. A német autóklub, az ADAC legfrissebb gumitesztje ismét rávilágított arra, amit a szakemberek már régóta hangsúlyoznak:
a négy évszakos gumik valójában középszerű megoldást kínálnak egy rendkívül komplex problémára.
A teszt során több négy évszakos abroncsot is górcső alá vettek, és leteszteltek extrém körülmények között: havas úton, nyári forróságban, vizes aszfalton, valamint száraz, normál körülmények között. Megvizsgálták a tapadást, fékutat, kopást és zajszintet.
Az eredmények alapján néhány típus elfogadható eredményt produkált az átmeneti, őszi-tavaszi időszakokban is, a többségük viszont jelentősen elmaradt a kifejezetten téli és nyári használatra tervezett abroncsoktól. Ezért is hangsúlyozzák, hogy fontos jót választani.
Egy szekszárdi vállalkozó, Kirschner Attila a megyei lapnak megerősítette: a négy évszakos gumikat úgy tervezték, hogy minden időjárási helyzetben valamennyire helytálljanak, de egyikben sem teljesítenek igazán jól. A szakértő szerint télen különösen kockázatos ezekre hagyatkozni, hiszen
egy hirtelen jött havazás vagy jégbordás útszakasz meglepheti az autóst és abroncsot egyaránt.
A nyár sem éppen kíméletes a négy évszakos gumikkal: amikor az aszfalt hőmérséklete eléri az 50-60 Celsius-fokot, ezek az abroncsok gyorsabban kopnak, és hajlamosabbak a megcsúszásra, mint a kifejezetten meleg időjárásra optimalizált nyári gumik.
A szakértő arra is kitért, hogy sokan pénzspórolás céljával vásárolnak ilyen autógumit, viszont a négy évszakosoknak rövidebb az élettartama, mivel egész évben használjuk őket, ez viszont gyorsabb kopáshoz és gyakoribb cseréhez vezet, ami magasabb költséget jelent.





