eur:
413.56
usd:
402.25
bux:
0
2025. január 3. péntek Benjámin, Genovéva
A 3-as metró vonalának felújítása miatt metrópótló busz közlekedik a Váci úton 2017. november 4-én. Az Újpest-központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Egy hetet tölt dugóban minden magyar autós

A tömegközlekedést viszont nálunk veszik igénybe az egyik legnagyobb arányban, míg az európai dugóranglistán a 13. helyen szerepelünk.

Az Eurostat adatai szerint a 2017-ben megtett magyar kilométerek 70 százalékát autóval teljesítették. Ez soknak tűnhet, ám a többi adatot figyelembe véve látható, hogy arányaiban a magyarok autóznak a legkevesebbet Európában - írja a Pénzcentrum.

A közlekedési eszközönként eloszló megtett kilométerek listáját Litvánia vezeti, ahol több mint kilencszer annyian közlekednek autóval, mint tömegközlekedéssel. A második helyen Norvégia, a harmadikon pedig Portugália áll.

Nálunk az emberek 70%-a közlekedik autóval és 21,1%-a tömegközlekedéssel,

a maradék 8,9% pedig vonattal.

Ezzel Európa élvonalában vagyunk a tömegközlekedésben megtett kilométerek tekintetében, nálunk többet csak a törökök (28,2%) és az észak-macedónok (22,2%) utaznak busszal és trolival.

A vonatközlekedést Svájcban vették a legtöbbet igénybe (19,7%), a legkevesebbet pedig Észak-Macedóniában (0.6%). Magyarország a középmezőnyben van.

Annak ellenére, hogy az európai átlaghoz képest több mint 10 százalékkal kevesebbet autózunk,

Budapesten tavaly egy átlagos autós 162 órát ült a dugóban, ami majdnem egy hétnek felel meg.

Az adatok szerint a magyar főváros a 13. helyen van az európai dugóranglistán, megelőzve olyan nagyvárosokat, mint Manchester, Barcelona vagy Amszterdam. Az első helyen Róma áll 254 órával, míg a második helyezett Dublin lett 246 órával, ami több, mint 10 nap.

Címlapról ajánljuk
Könyvelők: káoszt okoz a DÁP és az Ügyfélkapu+ bevezetése

Könyvelők: káoszt okoz a DÁP és az Ügyfélkapu+ bevezetése

Továbbra sincs benne a digitális aláírás a Digitális Állampolgárság alkalmazásban, de a DÁP mellett az Ügyfélkapu+ sincs készen, állítja a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke. Ráadásul Ruszin Zsolt szerint az elektronikus ügyintézésre kötelezettek felének vagy képességbeli vagy akaratbeli problémái vannak az átállással.

A testi épségével játszik, aki így ül a volánhoz

A vastag téli ruházatban történő vezetés nemcsak a mozgékonyságot korlátozza, hanem a biztonságot is veszélyezteti, mivel a biztonsági öv nem illeszkedik megfelelően a testhez – világít rá az ADAC új töréstesztje. Bár konkrétan nem tilos így kocsiba ülni, de a KRESZ szerint járművet csak az vezethet, aki biztonságos vezetésre alkalmas állapotban van, így a vastag kabát, bélelt kesztyű, vagy bakancs használata ellentétes lehet a szabályokkal.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.03. péntek, 18:00
Tálas Péter
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének egyetemi docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×