Infostart.hu
eur:
386.84
usd:
328.82
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Átalakul a gyalogosközlekedés rendje a BAH-csomópontban

A gyalogosközlekedés igényeinek megfelelően alakítja át a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a BAH-csomópont nyugati részét. A nagy gépkocsi- és gyalogosforgalmat lebonyolító csomópontban a forgalomtechnikai felülvizsgálat eredményeként a gyalogosok forgalmához jobban illeszkedő és biztonságosabb útvonalakat alakítanak ki.

A BAH-csomópontban most felújítás alatt álló útszakasz a korábban megújult Hegyalja út és a Jagelló út között helyezkedik el. A csomópont nem csak új útburkolatot kap, hanem a felújításhoz kapcsolódóan a csomópont forgalomtechnikai kialakításának felülvizsgálata nyomán a forgalmi rend is átalakul - írta közleményében a BKK.

Jelenleg a villamosmegálló és a szálloda előtti buszmegálló között a gyalogosok a csomópont keresztezésekor jellemzően nem a számukra kijelölt jelzőlámpás gyalogátkelőhelyeket használják, hanem az autók között veszélynek kitéve szaladnak át a széles, nagy forgalmú csomóponti ágon.

Az eddigi gyalogátkelőhelyek helyett a forgalomtechnikai felülvizsgálat eredményeként a korábbi években kialakult, a gyalogos közlekedők által már kitaposott ösvény vonalában a jelenleginél jóval kedvezőbb új gyalogosútvonalat és új átkelőhelyeket alakítanak ki, amely így a 61-es villamos felől egyenesen a 8-as, 40-es, 112-es autóbuszok megállóhelye felé vezet.

A gyalogosforgalom igényeihez igazított új rendtől a BKK a balesetveszély csökkenését várja, és biztosak abban, hogy az új forgalmi rend az autóbuszok és a villamos között átszálló utasok kényelmét szolgálja majd.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2011-től a fővárosi útfelújításokat teljesen új megközelítésben hajtja végre: a kizárólag fenntartási jellegű, az évtizedek óta változatlan forgalmi rend megtartásával történő burkolatcsere helyett az útfelújítások előkészítése magában foglalja az aktuális műszaki állapot pontos feltárását, a forgalmi rend és forgalmi igények felülvizsgálatát is.

Ennek jegyében a komplex szemléletű útfelújítással javulhatnak a kerékpáros közlekedés feltételei, kielégíthetőek a gyalogosok megváltozott igényei, javulhat a forgalombiztonság, megtörténhet a jelzőlámpák szükséges áthangolása, a buszmegállók alkalmassá tehetők modern, alacsonypadlós járművek fogadására, és megtörténhet a tömegközlekedési járműveket előnyben részesítése is.

Azokon a szakaszokon, ahol erre műszaki lehetőség nyílik, új kerékpáros nyomok felfestésével és csomóponti kerékpáros-felállóhelyek kialakításával segíthető a környezetbarát közlekedés. A BKK a 2012. évi útfelújításokat is ebben a komplex szemléletben valósítja meg - zárul a közlemény

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×