eur:
388.77
usd:
360.8
bux:
68789.59
2024. május 7. kedd Gizella

Forradalmi változás a YouTube-on

Történelmi dátum lehet a szerda, legalábbis a YouTube videómegosztót használók népes tábora számára: a tulajdonos Google ugyanis úgy döntött, hogy mostantól a feltöltött videókba reklámok is kerülnek. Alighanem valahogyan be kellene hozni az 1 milliárd 650 millió dolláros vételárat...

Megelégelte az ingyenes nézelődést a YouTube tulajdonosa és mostantól - bár közvetlenül fizetni továbbra sem kell a videómegosztó használatáért - reklámok is megjelenhetnek a feltöltött videókban.

A Google által 1 milliárd 650 millió dollárért (318,5 milliárd forintért) megvásárolt oldal fejlesztői ugyanakkor azt ígérik (és remélik), hogy a reklámok nem fogják elriasztani a nézőket.

A felvétel alján reklám látható

Az elképzelés szerint a hirdetések a videók 20. másodpercében úsznának be a felvétel alsó ötödét kitöltő sávba, ahol 15 másodpercig lennének láthatók. Ha valaki rákattint a hirdetésre, akkor megindul annak lejátszása, ám ha nem, akkor egyszerűen eltűnik.

"Megpróbálunk tisztelettel közeledni a YouTube felhasználóinak közössége felé, miközben együttműködünk a marketingpartnereinkkel is. A statisztikai adatok azt mutatják, hogy a felhasználóknak kevesebb mint tíz százaléka dönt úgy, hogy kilép, amint a reklám megjelenik" - jelentette ki Eileen Naughton, a YouTube egyik igazgatója.

A videómegosztó vezetői különböző elképzeléseket is megvitattak, az egyik szerint például a televíziós reklámokra hasonlítottak volna a hirdetések, azaz a programok megtekintését szakították volna meg. A tesztek azonban azt bizonyították, hogy a felhasználóknak nem tetszett ez a verzió.

"Tapasztalataink azt mutatták, hogy a klipek elején elhelyezett reklámok miatt nagyon sokan döntöttek úgy, hogy inkább meg sem nézik az adott videót" - mondta Shashi Seth termékmenedzser.

Egyelőre csak a médiapartnereknél

Egyelőre nem minden videóban jelennek meg a reklámok, a YouTube első körben már bevált médiapartnereivel dolgozik majd, így például a Warner Music-kal. A szolgáltatást eddig húsz hirdető (így a BMW autógyár és az MGM filmstúdió) tesztelte.

A YouTube minden ezer megtekintés után 20 dollárt (3860 forintot) kér a hirdetőtől, a bevétel pedig az oldal üzemeltetői és a tartalmat feltöltő között oszlik meg. A rendszert először az Egyesült Államokban vezetik be, de valószínűleg még idén kiterjesztik az egész világra.

Először csupán a YouTube ezer tartalomszolgáltató partnere (például a BBC brit közszolgálati médium, vagy a Chelsea labdarúgóklub) kezd reklámokat beilleszteni. Érdekesség, hogy az ezer partner között vannak magánszemélyek is, például az a brit nyugdíjas, aki Geriatric1927 néven teszi fel videóit és akinek műveit eddig közel két millióan látták.

Címlapról ajánljuk
Horváth Péter a matematikaérettségiről: nagyon korrekt volt a feladatsor

Horváth Péter a matematikaérettségiről: nagyon korrekt volt a feladatsor

A korábbi évekhez képest könnyebbnek mondható az idei matematikaérettségi – vélekedett az InfoRádióban Horváth Péter matematikatanár, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke. Saját tanítványain is azt látta, hogy a felkészült diákokat nem érhette komolyabb meglepetés.

Nézőpont: a Tisza előzi a DK-t, a Momentum a tavasz nagy vesztese

A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatásának eredményei szerint egy hónappal az európai parlamenti választás előtt a Fidesz–KDNP listája vezet 48 százalékkal, Magyar Péter pártja, a Tisza Párt a második 21 százalékkal, a DK–MSZP–Párbeszéd koalíció áll a harmadik helyen 12 százalékkal. Őket követi a Magyar Kétfarkú Kutya Párt 7 százalékkal, a Mi Hazánk pedig 5 százalékon van, a tavasz vesztese a Momentum lehet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Kis-Benedek József
biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×