Infostart.hu
eur:
363.52
usd:
314.88
bux:
150167.13
2026. augusztus 14. péntek Marcell

Egyen a terhesség alatt almát, nem lesz a gyermeke asztmás!

Sok almát kell enni a terhesség alatt, akkor a születendő gyerekek nagyobb valószínűséggel kerülik el az asztmát - derítették aberdeeni kutatók. Rájöttek arra is, hogy sok hal fogyasztásával a majdani édesanyák segíthetnek gyermeküknek abban, hogy ne legyenek ekcémások.

Heti négy alma elfogyasztása már elegendő ahhoz, hogy ötven százalékkal csökkenjen az asztma kialakulásának kockázata, derült ki a vizsgálatból, amelynek során kétezer kismama étkezési szokásait, majd a gyermekeik egészségének alakulását követték figyelemmel a kutatók.

Az ekcéma elkerülését már az is ötven százalékkal segíti, ha a kismamák bármilyen halból hetente legalább egy adagot megesznek.

Azt még nem tudják pontosan, miképpen hat a hal- és almafogyasztás a születendő gyermek egészségére.

A terhesség alatti evési szokások és a születendő gyermek egészsége között egyébként nagyon nehéz összefüggést találni, hiszen rengeteg egyéb faktor is hat például az asztma és az ekcéma kialakulására.

Címlapról ajánljuk

Szigethy-Ambrus Nikoletta: az alacsony vízállás nem csak az energiaellátást, hanem számos más ágazatot is veszélyeztethet

A Duna apadását a teljes gazdaság megszenvedheti – áll az Oeconomus legújabb elemzésében. A gazdaságkutató alapítvány elemzője, Szigethy-Ambrus Nikoletta az InfoRádióban elmondta, az aszály hatásait leginkább az áruszállítási ágazat szenvedheti meg.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×