A baleset 2017 októberében történt.
A futómű nem nyílt ki, több mint háromszáz métert csúszott a kifutópályán a gép, mielőtt megállt. A baleset körülményeit a rendőrség szakértők bevonásával vizsgálta.
A vádirat szerint a férfi egy kétmotoros repülőgéppel oktatott, amelynek során a leszállást is gyakorolták. A tanuló a futókart a három helyzete közül nem az alsó nyitott, hanem a középső, semleges állásba húzta. A repülő zöld visszajelző lámpájának fel kellett volna villannia, amennyiben a futómű ki van engedve és megfelelően rögzítve van - írja a BAMA.
Az oktató leszállás közben a repülőgép futóművének kiengedését nem ellenőrizte, ezért a gép hason landolt. A férfi korábban a rendőrségi kihallgatásán elmondta, hogy látta, amikor a tanulója kezével lehúzta a futóművet kiengedő kart, azonban azt nem ellenőrizte, hogy a visszajelző lámpák kigyulladtak-e.
A landolás során nem sérült meg senki közülük, ám a repülőgépben jelentős – a felmérés szerint több mint 18 millió forint – kár keletkezett.
A vádlott magatartásával veszélyeztette a tanuló életét, testi épségét, emiatt kell felelnie a Pécsi Járásbíróság előtt.