Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Facebook/Hegyi Zsolt/Molnár Zsolt

Pótlóbuszok, késések még vannak, de a viharkárok többségét már helyreállította a MÁV – friss helyzetkép

Az elmúlt napok viharos időjárása jelentős problémákat okozott a vasúti közlekedésben is. A legfrissebb, szerda reggeli állapotokról Jancsurák Bence, a MÁV sajtóügyeletese tájékoztatta az InfoRádiót. Lázár János is megszólalt az ügyben.

Az ország nyugati részén fokozatosan visszatér az eredeti forgalmi rend (még a súlyosan sérült észak-balatoni vonalon is elindult a forgalom, igaz, csak dízelmozdonnyal, mert a felsővezeték helyreállításához több idő kell), a keleti országrészben viszont most lépett a kárelhárítás legintenzívebb szakaszába, miután tegnap délután Debrecen térségében okozott jelentős károkat az orkán – írta közösségi oldalán Lázár János építési és közlekedési miniszter.

A MÁV-csoport munkatársai teljes gőzzel dolgoznak a helyreállításon: Északkelet-Magyarországon minden vasutas és volános szakember szolgálatot teljesít, aki behívható volt. Akadt olyan is, aki a szabadságát megszakítva csatlakozott a károkat elhárító, illetve a rendkívüli forgalmi rendet biztosító kollégákhoz, amit a tárcavezető külön megköszönt.

A keddi, Debrecen térségére lecsapó heves vihar kapcsán közölte:

akadt vonat, amelynek az utasait csak órák múltán tudták mentesítő járattal, illetve pótlóbusszal elszállítani a nyílt sínpályáról.

Az érintett utasoktól Lázár János bocsánatot kért, hozzátéve: nem a MÁV-csoport munkatársain múlt, hogy nem tudtak előbb a segítségükre sietni, út- és pályaakadályok, illetve a telekommunikáció átmeneti összeomlása is nehezítette a dolgukat.

Jancsurák Bence, a MÁV sajtóügyeletese az InfoRádióban sorolta az aktuális közlekedési változásokat.

A Balaton északi partján szerdától dízelvontatással részlegesen megindulhat a vonatforgalom, emiatt változik közlekedési rend.

A Kék Hullám InterCityk:

  • Teljes útvonalukon közlekedhetnek, de 5-15 perces késésre lehet számítani.
  • A szerelvények megállnak Csajágon és Balatonakarattyán is, azonban
  • Csittényhegy, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Káptalanfüred, Alsóörs, Csopak, Balatonarács a Csajág–Balatonfüred közötti, mindenhol megálló pótlóbuszokkal érhető el, ezeken a helyeken a Kék Hullám InterCityk nem állnak meg.
  • Balatonfüred helyett Székesfehérváron cserélik a villanymozdonyt dízelre.

A Katica InterRégiók és a Vízipók sebesvonatok:

  • Ezek a járatok csak a Déli pályaudvar és Csajág között közlekednek.
  • Csajág és Balatonfüred között pótlóbuszokkal lehet utazni, melyek az alábbi megállókban állnak meg:
  1. Balatonfüred Autóbusz-állomás
  2. Balatonfüred, Balatonarács vasúti megállóhely
  3. Csopak, vasúti megállóhely
  4. Alsóörs, vasútállomás
  5. Balatonalmádi (Káptalanfüred), vasúti megállóhely, bejárati út
  6. Balatonalmádi, Autóbusz-állomás
  7. Balatonfűzfő, vasútállomás
  8. Balatonkenese, vasútállomás
  9. Balatonakarattya, üdülő
  10. Balatonakarattya, vasútállomás lejáró út
  11. Csajág vasútállomás

A Balaton északi partján a vonatok helyjegy nélkül is igénybevehetők, valamint a 71-es főúton közlekedő Volán járatokon a vonatjegyek is érvényesek.

Püspökladány–Biharkeresztes vonal:

Itt szerdán is pótlóbuszok szállítják az utasokat, melyek az alábbi Volán-megállókban állnak meg:

  1. Püspökladány, vasútállomás
  2. Báránd, vasútállomás
  3. Sáp, vasútállomás
  4. Berettyóújfalu, vasútállomás
  5. Mezőpeterd, vasútállomás
  6. Biharkeresztes, vasútállomás

Nyíregyháza–Vásárosnamény vonal:

Itt is pótlóbuszok szállítják az utasokat szerdán.

Folyamatosan frissülő információk a MÁV oldalán érhetők el.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Ilyen volt a világ 2025-ben
Háború, halál, béke

Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 27. 05:00
×
×
×
×