Infostart.hu
eur:
399.75
usd:
341.44
bux:
100049.9
2025. július 9. szerda Lukrécia
Az idei közbeszerzési pályázat eredményeként a Volánbuszhoz érkező 503 új autóbusz egyike, egy Volvo 8900 B6SC típusú autóbusz a buszok érkezésével kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón, a Népliget autóbusz-pályaudvaron 2021. július 20-án. A július első felében megkötött 32,9 milliárd forintos szerződések alapján 365 Credobus, 88 Mercedes, és 50 Volvo típusú buszt szállítanak a gyártók a Volánbusznak 2022 elejéig. A korszerű, környezetkímélő járművek túlnyomórészt az ország keleti és nyugati megyéiben közlekednek majd.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Szombattól „nyár” a MÁV-nál, a Volánnál és a BKK-nál is – íme, a tudnivalók

A vakáció első napjától, szombattól nyári menetrendre vált a MÁV-csoport és a Budapesti Közlekedési Központ is.

A vakáció első napjától, szombattól nyári menetrendre vált a MÁV-csoport: a turisztikai célpontok irányába sűrűbb indulással és nagyobb kapacitásokkal közlekednek a vonat- és buszjáratok, sőt mostantól a fővárosi közlekedés meghosszabbított hétvégi, éjszakai üzemidejéhez sem csak a korábban bejelentett HÉV-ek és elővárosi „kék” Volán-buszok indulása igazodik, hanem egyes agglomerációs vonatok menetrendje is - közölte a MÁV pénteken az MTI-vel.

Hegyi Zsolt vezérigazgató a Facebook-oldalán közzétett videóban kifejtette, hogy a nyári menetrendben sokkal több vonatot közlekedtetnek a Balatonra és országszerte sokkal több klimatizált szolgáltatást fognak nyújtani. Az új menetrend már az applikációikban és az interneten is elérhető – tette hozzá.

A MÁV MTI-hez eljuttatott közleménye szerint érdemben bővül az eljutási kínálat Budapest és a Balaton között, és a tó térségébe idén nyáron könnyebb lesz eljutni a Dunántúlról is, amiképpen a Dél-Alföld és a főváros között is új, a korábbiaknál magasabb komfortú eljutási lehetőségeket biztosítanak. Soha annyi klimatizált férőhely nem állt rendelkezésre a Budapestről a Balatonra utazók számára, mint amennyi az idei főszezonban - írták. A klímagaranciával ugyanakkor az összes többi magyarországi településre is el lehet majd jutni klimatizált járművel naponta legalább egyszer – ahova vonattal nem, oda korszerű, kényelmes, légkondicionált autóbusz fedélzetén.

A MÁV-csoport megerősítette készenléti tartalékát is: a tavalyi évhez képest megtízszerezték, azaz 200-nál is többre növelték azoknak az erősítő MÁVbuszoknak a számát, amelyek az ország 53 bevetési pontján, egész nyáron indulásra készen várnak majd arra, hogy minél gyorsabban tudjanak a műszaki vagy más jellegű haváriahelyzetek miatt késést szenvedő utasok segítségére sietni.

A nagyobb csoportokat, kerékpáros társaságokat kérik, hogy legalább egy héttel jelezzék előre utazási szándékukat a MÁV-csoport csatornáin, hogy biztosítani tudják a megfelelő többlethelyeket.

A MÁV-csoport a nyári főszezonra való felkészülés jegyében - egyebek mellett - végrehajtotta a Balaton északi és déli parti vasútvonalain a legkritikusabb szakaszok megelőző karbantartását, valamint befejezte azt az infrastrukturális beruházást, amelynek köszönhetően Budapest és Székesfehérvár között immár óránként 160 kilométerrel közlekedhetnek az arra alkalmas vonatok.

A nemzet közlekedési társasága megerősítette járműparkját is. Többek között 100 darab, korábban alkatrészhiány miatt tárolóvágányon veszteglő vasúti kocsit újítottak fel, így az idei főszezonban 50-nel több IC-kocsi teljesíthet majd szolgálatot, mint tavaly ilyenkor – írták.

Címlapról ajánljuk

Sápi templomkatasztrófa: a lelkész szeme láttára zuhant a mélybe a torony

A helyi lelkész szeme láttára döntötte le a hétfői vihar a sápi református templom tornyát, a keddi nagy esőzések miatt pedig be is ázott az épület, a lezuhanó kupola ugyanis a tetőszerkezetet is megrongálta. A pár száz lelkes hajdú-bihari faluban több ház is kárt szenvedett a viharban, a helyiek most még a saját értékeiket próbálják menteni, ezért 5-10 önkéntes nagy segítség lenne a gyülekezetnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.10. csütörtök, 18:00
Pesztericz-Kalas Vivien
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézet főreferense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×