eur:
396.87
usd:
371.14
bux:
71014.1
2024. június 26. szerda János, Pál
Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje a Wintermantel Zsolttal, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetőjével, A nagykörúton belüli szakaszról is kitiltaná az autósokat Karácsony Gergely címmel tartott közös sajtótájékoztatón a Blaha Lujza téren 2024. május 28-án.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Szentkirályi Alexandra: Karácsony Gergely a külvárosiak büntetésére készül

Tovább növelné a budapesti közlekedési káoszt Karácsony Gergely főpolgármester legújabb ötlete, amely szerint a Nagykörúton belül csak a helyben lakók használhatnának autót - közölte keddi budapesti sajtótájékoztatóján a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje.

Szentkirályi Alexandra elmondása szerint ez azt jelenti, hogy a budapestiek háromnegyede nem hajthatna be autóval a Nagykörúton belüli területre. "Ezzel tehát Karácsony Gergely a körúton kívül élőket mind büntetné" - figyelmeztetett.

Felidézte, hogy az elmúlt napokban több ötlete is nyilvánosságra került a főpolgármesternek. Az egyik az "autókitiltási botrány", hiszen Karácsony Gergely kitiltaná a tíz évnél idősebb autókat Budapestről - emlékeztetett, hozzátéve: a főpolgármester ezt letagadta, de aztán előkerült az a hangfelvétel, amelyen ő maga beszél erről.

Ezt tetézte a rakpart lezárásának ötletével - folytatta Szentkirályi Alexandra, kiemelve: 2030-es időhorizonton a főpolgármester azzal számol, hogy a Lánchíd és a Szabadság híd közötti szakasz teljes mértékben autómentes lesz.

A Fidesz-KDNP jelöltje szerint ha mindezeken felül Karácsony Gergely a Nagykörúton belüli autóforgalmat is kitiltja, az nemcsak az autóval közlekedőknek lesz probléma, hanem minden budapestinek.

Az óriási kerülőkre kényszerülő autók miatt ugyanis brutálisan megnő a légszennyezettség, több lesz a dugó, a Nagykörúton belüli kisvállalkozások pedig "lehúzhatják a rolót" - hangsúlyozta.

Szentkirályi Alexandra kitért arra is, miként lehetne az autóforgalmat csökkenteni. Az "ellenszer" az építkezés és a munka lenne:

  • P+R parkolókat kell építeni
  • fejleszteni kell a kötöttpályás közösségi közlekedést, hogy az valódi alternatívát jelentsen a budapestieknek és az agglomerációból ingázóknak is.

"Nincsen szükségünk további jó ötletekre Gyurcsány Ferenc ládikájából" - fogalmazott, hozzátéve: "a Gyurcsány-Karácsony-korszakot zárjuk le".

Wintermantel Zsolt, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője azt mondta, közlekedésmérnökként nem gondolta volna, hogy Karácsony Gergely tudja még fokozni "azt az ámokfutást, amelyet Budapest élén elkövetett". Szakmaiatlan, átgondolatlan, egyeztetés nélkül bevezetett intézkedésekről volt szó akár a nagykörúti biciklisávok, akár a "zöld karók", akár a hétvégi rakpartlezárások esetében - jegyezte meg. "Egy jó döntéssel szabadítsuk meg Budapestet ettől az őrülettől!" - mondta.

Címlapról ajánljuk

Kiss J. László az Arénában: még ez a német kormány fog evickélni 2025 szeptemberéig

Az EP-választás megmutatta a német politikai erőviszonyokat, a kormánypártok kisebbségbe kerültek, de így sem számít előre hozott választásokra Kiss J. László. A Budapesti Corvinus Egyetem emeritus professzora az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt az AfD jövőjéről, a lehetséges kancellárjelöltekről és arról, hogy a sorkötelezettség miért nem nyerő téma Németországban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.26. szerda, 18:00
Szalai Máté
Közel-Kelet-szakértő, az olaszországi Ca’Foscari Egyetem kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×