Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START Zrt. által üzemletetett FLIRT típusú villamos motorvonatok flottamodernizációs projektjét, melynek keretében a sebesség és a biztonság növelésére tervezett ETCS (European Train Control System) 2. szintű rendszerrel szerelték fel a járműveket – írja a Pénzcentrum.
Ennek köszönhetően a modernizált szerelvények nagyobb biztonsággal és adott esetben nagyobb sebességgel közlekedhetnek azokon a pályaszakaszokon, ahol az megengedett. Az 59 darab FLIRT villamos motorvonat mindegyike megkapta a szükséges üzemeltetői és hatósági engedélyeket és mára már újra forgalomba állt.
Az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja az üzemi-, a figyelmeztető- és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is.
Teljes felügyeleti üzemmódban a rendszer megakadályozza, hogy a mozdonyvezető tévesen figyelmen kívül hagyjon egy vörös ’Megállj!’ jelzést vagy az adott pályaszakaszra előírt sebességet túllépje.
Az ETCS 2. szintű rendszere lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik, mint például a kiemelt fontosságú – a budapesti elővárosi, a regionális, valamint a nyugat-kelet irányú nemzetközi forgalomban is jelentős szerepet betöltő – Budapest-Székesfehérvár vonal, ahol a korábbi 120 km/óra sebességhez képest 160 km/órára növekedett a maximális sebesség.