Több olvasónk is beszámolt arról, hogy egy angolul jól - bár egyesek szerint érezhető akcentussal - beszélő hívó azzal jelentkezett náluk, hogy a Windows biztonsági ügyfélszolgálatától telefonálnak, mert feltörték az illető számítógépét.
Aki rákérdezett arra, hogy honnan tudják a számát, honnan van információjuk az incidensről, vagy hogy milyen rendszert is használ a gépén, annál többnyire rögtön bontották a vonalat.
Szakértők számtalanszor figyelmeztettek: ilyen esetekben mindig óvatosnak kell lenni és gyanakodni, hogy valamilyen adathalász támadásra szemeltek ki minket, és csak a gépünk (vagy a bankszámlánk) belépési kódjait próbálják kicsalni belőlünk valamilyen ijesztő, ám hamis ürüggyel (például hogy a gépünket vagy a bankszámlánkat feltörték és illetéktelenek épp kárt okoznak nekünk). De ugyan honnan is tudná egy szoftver fejlesztője, hogy mi történik a mi számítógépünkkel?
Arra pedig végképp ne hagyjuk rábeszélni magunkat, hogy ilyen telefonos kérésekre bármilyen programot telepítsünk a gépünkre.
Hasonló átverések egyébként az utóbbi időben nagy számban történtek, ezek során banki azonosítókat szereztek meg bűnözők.
Az online átverésekről és az internetes - okostelefonos és számítógépes - biztonságunkról egy tanulságos Aréna-beszélgetés is készült a közelmúltban: