eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Young driving instructor grading his female student on a driving test, using a checklist. Close-up.
Nyitókép: urbazon/Getty Images

Új uniós jogosítványszabályok: a szakértő nem érti

Annyi embert érintene az új vezetői engedély előírása, amennyit képtelenség levizsgáztatni.

Ahogy az Infostart is beszámolt róla, egy új uniós tervezet szerint a B kategóriás jogosítványt felosztanák B és B+ kategóriára. Ez azt jelentené, hogy B kategóriás jogosítvánnyal nem lehetne 1,8 tonna feletti személyautót vezetni, az érdekképviseletek szerint ez leginkább az elektromos autók tulajdonosait érintené kellemetlenül, ezek a járművek ugyanis jellemzően nehezebbek 1800 kilónál. Ilyen autót csak B+-os jogosítvánnyal lehetne vezetni. Ráadásul az új tervezet szerint B kategóriás jogosítvánnyal autópályán csak 110 kilométeres óránkénti sebességgel lehetne közlekedni.

Bulya Sándor autósoktató, az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezetének elnökségi tagja a Blikknek azt mondta, ehhez nincs megfelelő apparátus, rengeteg embert érintene a változás.

Évente 130 ezer B-kategóriás új jogosítványt adnak ki, és már ennek a megszerzése is hatalmas terhet jelent, a vezetői engedély megszerzése tavaly év végén átlagosan 300 ezer forintba került, ez 41 százalékkal több mint két évvel korábban. A szakértő Budapesten a sikeres forgalmi vizsga legalább félmillió forintba kerül.

Az új szabályok szerint ráadásul sokaknak újra kellene vizsgázniuk, ha nehezebb vagy gyorsabb autót akarnak vezetni, ez nemcsak költséget jelent, hanem jelentős munkaterhet az oktatóknak és a vizsgarendszernek is, amelyet éppen most reformáltak meg.

Az oktatók szerint, ha szükséges a változtatás, akkor inkább az autó teljesítményéhez kellene kötni a magasabb követelményeket, mert a most tervezett változtatásokat szinte lehetetlen végrehajtani.

Nemrégiben az InfoRádió Aréna című műsorában Hoffmann Csaba, az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezetének alelnöke arról beszélt, hogy változtatni kellene a jogosítványszerzés szabályain, és szerinte pszichológiai teszttel kellene kiszűrni az autóvezetésre mentális okból alkalmatlanokat.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×