Lassan egy éve már, hogy átadták a forgalomnak a 40a vonalat a 30a-val összekötő egyvágányos, bő egy kilométer hosszú villamosított pályát. Segítségével a pécsi vonalon fekvő Érd állomásról lehet lejutni a fehérvári vonalra Érd alsó felé, és vissza. Az elmúlt csaknem egy évben a 8,6 milliárd forintért megépített vasutat csak néhány pályafenntartási menet, mérővonatok, pár karbantartásra igyekvő Flirt motorvonat és néhány kósza tehervonat próbálta ki – írja az iho.hu.
A MÁV-Start augusztus 28-tól több vonalon módosít a vonatok menetrendjén, a változtatás egyik fontos eleme, hogy a reggeli órákban három gyorsított személyvonat Érd állomásról a 30a vonalra kanyarodik rá, és ott folytatja útját Kelenföldre.
A legelső érintett járat augusztus 28-án hétfő hajnalban, kora reggel a 8099-es vonat lesz, ez Dombóvárról 3.48-kor indul, Érd állomáson 5.49-kor jön el, Érd alsón pedig két perccel később, 5-52-kor áll majd meg.