Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Flirt típusú villamos motorvonat a balatonfüredi vasútállomáson az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakasza avatásának napján, 2021. június 18-án.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

160-nal megy majd a vonat Magyarországon - mutatjuk, hol

Van egy sor szakasz, ahol hamarosan képessé teszik a vágányokat, hogy annyival menjen rajta a Flirt, amennyivel csak tud.

Hamarosan lesz itthon olyan vonat, amely képes lesz 160-nal közlekedni - olvasható a Növekedés.hu portálon a MÁV közlése alapján.

Jelenleg a 8 ezer kilométernyi pálya bő harmada villamosított, a hálózat jelentős részén 100-120-szal mehetnek a szerelvények legfeljebb, a Budapest-Hegyeshalom az "első fecske", amelyen elvileg mehet 160-nal is a vonat (Tata-Hegyeshalom), de jelenleg is zajlanak fejlesztések uniós forrásból, amelyek csökkentik a menetidőt a Budapest-Győr-Bécs vonalon.

A "160-as" álomhatárt továbbá elérhetik hamarosan az alábbi vonalak is:

  • Püspökladány-Debrecen
  • Százhalombatta-Pusztaszabolcs
  • Aszód-Hatvan.

Most éri el a 120-as határt a Kelenföld és Százhalombatta, valamint 100-as tempót tesz lehetővé a Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely közti vágányszakasz.

Emelkedhet még a sebesség

  • Ferencváros és Székesfehérvár
  • Boba és Bajánsenye
  • Ferencváros és Békéscsaba
  • Békéscsaba és Lőkösháza
  • Szajol és Debrecen

közt is.

A MÁV-Start egyik legmodernebb járműve a Stadler Kiss emeletes motorvonat, ez is alkalmas a 160 km/h-s közlekedésre, igaz, ismert: a Déli és Kelenföld közti alagúton jelenleg nem megoldható, hogy a vonat bejöjjön.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×