Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Flirt típusú villamos motorvonat a balatonfüredi vasútállomáson az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakasza avatásának napján, 2021. június 18-án.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

160-nal megy majd a vonat Magyarországon - mutatjuk, hol

Van egy sor szakasz, ahol hamarosan képessé teszik a vágányokat, hogy annyival menjen rajta a Flirt, amennyivel csak tud.

Hamarosan lesz itthon olyan vonat, amely képes lesz 160-nal közlekedni - olvasható a Növekedés.hu portálon a MÁV közlése alapján.

Jelenleg a 8 ezer kilométernyi pálya bő harmada villamosított, a hálózat jelentős részén 100-120-szal mehetnek a szerelvények legfeljebb, a Budapest-Hegyeshalom az "első fecske", amelyen elvileg mehet 160-nal is a vonat (Tata-Hegyeshalom), de jelenleg is zajlanak fejlesztések uniós forrásból, amelyek csökkentik a menetidőt a Budapest-Győr-Bécs vonalon.

A "160-as" álomhatárt továbbá elérhetik hamarosan az alábbi vonalak is:

  • Püspökladány-Debrecen
  • Százhalombatta-Pusztaszabolcs
  • Aszód-Hatvan.

Most éri el a 120-as határt a Kelenföld és Százhalombatta, valamint 100-as tempót tesz lehetővé a Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely közti vágányszakasz.

Emelkedhet még a sebesség

  • Ferencváros és Székesfehérvár
  • Boba és Bajánsenye
  • Ferencváros és Békéscsaba
  • Békéscsaba és Lőkösháza
  • Szajol és Debrecen

közt is.

A MÁV-Start egyik legmodernebb járműve a Stadler Kiss emeletes motorvonat, ez is alkalmas a 160 km/h-s közlekedésre, igaz, ismert: a Déli és Kelenföld közti alagúton jelenleg nem megoldható, hogy a vonat bejöjjön.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×