eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 22. szombat Beáta, Izolda
Ütközésben összeroncsolódott személygépkocsi az Árpád hídon 2023. július 1-jén. Eddig tisztázatlan körülmények között egy személyautó elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy másik autóval. A balesetben többen megsérültek, egy férfi a kórházban meghalt.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Árpád hídi baleset: megszólalt az autóversenyző

A közút az nem versenypálya – mondta Benyó Máté, és részletesen beszélt az emberéletben is mérhető különbségekről.

A fiatalok sokszor egy virtuális környezetben nőnek fel, és nem veszik figyelembe, hogy az életet nem lehet újraindítani, mint egy játékot – mondta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke az ATV Start című műsorában annak a balesetnek a kapcsán, amelyben még július elsején egy 26 éves vétlen kerékpáros vesztette életét az Árpád hídon, amikor egy versengő Mercedes-sofőr autójával megpördült, és a járdán haladó biciklisnek csapódott.

Az elnök úgy látja, erre a társadalmi problémára társadalmi megoldást kell találni, hogy az emberek ne az "úton vezessék le a feszültséget".

Benyó Máté autóversenyző szerint az autóversenyes szoftverekhez bárki hozzáférhet, és nagyon jó szintet érhet el vele virtuálisan, de a valóság egészen más, ott nincs újraindítás. Szerinte edzésmódszernek jó, a vezetéstechnikát lehet vele finomítani, de azokat a valós körülményeket soha nem fogja visszaadni, amelyek akár emberi áldozatokba vagy komoly sérülésekbe kerülhetnek.

Ma már bárki számára elérhetők olyan erős autók, amelyek akár a versenypályára is túl erősek lehetnek, de ezeknek az autóknak a használatát nem kötik ahhoz, hogy az adott sofőr mennyire rutinos, vagy milyen a vezetési intelligenciája. "Ezekben az autókban nagyon erős menetstabilizáló rendszerek vannak, de ezek kikapcsolhatók" – jegyezte meg.

"A közút az nem versenypálya" – fogalmazott, hozzátéve: egy versenypályán egészen más a helyzet, a helyszín adottságai, az autók felszereltsége és az, hogy a helyszínen azonnal ott van a segítség, ha szükség van rá. A rutin csak kellő mennyiségű kilométer levezetése után jön meg a sofőröknek. Az utcán előfordulhatnak olyan szituációk, amelyre az illető nem tud reagálni, ez a versenypályán talán nem okoz akkora balesetet, de a közúton akár emberéletekbe is kerülhet.

Címlapról ajánljuk
Itt a tavaszi allergiaszezon – figyeljen az is, aki most nem allergiás

Itt a tavaszi allergiaszezon – figyeljen az is, aki most nem allergiás

A tavaszi allergiák és a tünetek a teljes magyar lakosság csaknem tíz százalékát érintik, néhány éven belül pedig akár 20-25 százalék is lehet ez az arány – mondta az InfoRádióban Nékám Kristóf. Az allergológus szerint érdemes akkor is elmenni az orvoshoz, ha valaki nem tudja biztosan, mire allergiás, mert teszttel egyszerűen és gyorsan ki lehet mutatni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Mi lett Európa hidrogénálmaival? Óriási összegekre lenne szükség a kereslet és a kínálat összekötésére

Mi lett Európa hidrogénálmaival? Óriási összegekre lenne szükség a kereslet és a kínálat összekötésére

Az európai zöld átállás visszatérő eleme a hidrogén, mint energiahordozó kérdése, melynek esetén sehogy sem akar összeérni a kereslet és a kínálat. Az ENSZ tavaly novemberi klímacsúcsán (COP 29) elfogadták a Hidrogén Deklarációt jelezve az energiahordozó politikai támogatását. Az európaiak számára és gyakorlati szempontból viszont fontosabbak az EU-s szakpolitikák, mint például a Hidrogén Bank újabb aukciói és a február végén bemutatásra került Tiszta Ipari Megállapodás. Ezek a politikai támogatás mellett jelentős pénzösszeget csatornáznak a szektor fejlesztésébe.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×