eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Budapest, 2022. március 9. Személyautók számára kialakított P+R (park and ride, jelentése parkolni és utazni vagy parkolj le, és utazz!) parkoló tele járművekkel a Kelenföld vasútállomás aluljáró rendszerének őrmezői oldalánál, a helyközi és BKK-autóbuszok végállomása mellett. Ugyanígy P+R parkoló létesült az aluljáró másik végénél, az Etele térnél is. Így a munkába az agglomerációból bejárók ezeken a területeken elhelyezve járműveiket, közösségi közlekedésre szállhatnak át, így enyhítve a főváros belső útjainak zsúfoltságát. Hátterében az Etele Plaza üzleti- és szórakoztató komplexum. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Vége az ingyenes parkolásnak a főváros egyik "forró" helyszínén

Július elsejétől, szombattól a kelenföldi P+R parkolók őrzött, fizetős várakozóhelyként működnek a továbbiakban a Fővárosi Közgyűlés korábbi döntése értelmében.

Reggel 6 és este 10 óra között alkalmanként 350 forintért lehet igénybe venni a P+R parkolókat, éjszaka – azaz 22 órától reggel 6 óráig – 105 forint/óra ellenében lehet parkolni, tudatta az üzemeltető Budapest Közút.

Mint írták, a díjfizetés bevezetésével ezen parkolók teljes egészében P+R funkciót tudnak majd betölteni, megszűnhet a hosszú távú, nem P+R jellegű parkolás jelensége, és könnyebb lesz parkolóhelyhez jutni.

Az Őrmező P1, P2, valamint az Etele tér P1, P2 parkolók a 4-es metró beruházása keretében létesültek a Kelenföldi pályaudvar térségében, összesen 1453 várakozóhellyel. A projektet az Európai Unió támogatta, melynek feltétele az volt, hogy a parkolók öt éven át térítésmentesen üzemeljenek. A fenntartási időszak a négy P+R parkolóra vonatkozóan 2017. november 18-án kezdődött és 2022. november 17-ig tartott, ezt követően megszűntek a megkötések a díjszedés lehetőségével kapcsolatban.

A kelenföldi P+R parkolók 0-24 óráig üzemelnek az év minden napján, tehát hétvégén és ünnepnapokon is díjfizetés ellenében lesznek használhatók nappal és éjszaka egyaránt.

A parkolókban hagyott járművek biztonságáról kamerarendszer gondoskodik.

Budapest Közút közölte azt is, hogy az éjszakai díjfizetést a többi fővárosi tulajdonú, az általuk üzemeltetett jelenleg is fizetős P+R parkolóban (Köki Terminál, Kőbánya-Kispest, Hűvösvölgy P1, Örs vezért tere, Pillangó utca, Újpest-Városkapu) is bevezetik július elsejétől.

A lépésnek azért is van jelentősége, mert nagyon sokan érkeznek ide kocsival és mennek tovább az M4-es metróval vagy buszokkal, illetve hagyják el innen Budapestet például vonattal. Ráadásul itt van az Etele pláza is (igaz, annak van részben ingyenes parkolója).

A környéken egyébként már december óta fizetni kell a közterületi parkolásért, és most a fizetős övezetet még nagyobbra terjesztik ki, bele fog tartozni a Somogyi út, a Bartók Béla út egy része, a Bártfai utca és még számos terület. Az Etele pláza könyéke, az Etele út és annak két oldala több utca távolságig, a Fehérvári úttal bezárólag már december óta nem ingyenes.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Tombol az ingatlanválság Nyugaton - aggódjunk a magyar projekthitelek miatt?

Tombol az ingatlanválság Nyugaton - aggódjunk a magyar projekthitelek miatt?

A home office miatti alacsony kihasználtság, a megemelkedett finanszírozási költségek és a gazdasági növekedés visszafogottsága válságba taszította a kereskedelmi ingatlanok, köztük az irodák piacát a fejlett országokban. Különösen az USA-ban és Németországban pánikolt be emiatt a részvénypiac, elég a New York Community Bank és a Pfandbriefbank zuhanására gondolni, amelyeknek nagy a hitelkitettségük ezen a területen. De mi a helyzet Magyarországon? Aggódhatunk mi is a kereskedelmi ingatlanokra felvett projekthitelek miatt? Az MNB ezen a héten közzétett Kereskedelmiingatlan-piaci jelentésének a megállapításait foglaljuk most össze erről, további információkért pedig érdemes eljönni a Portfolio május 14-ei Hitelezés 2024 konferenciájára, amelyen a piaci szereplők is értékelik a helyzetet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×