Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Budapest, 2022. március 9. Személyautók számára kialakított P+R (park and ride, jelentése parkolni és utazni vagy parkolj le, és utazz!) parkoló tele járművekkel a Kelenföld vasútállomás aluljáró rendszerének őrmezői oldalánál, a helyközi és BKK-autóbuszok végállomása mellett. Ugyanígy P+R parkoló létesült az aluljáró másik végénél, az Etele térnél is. Így a munkába az agglomerációból bejárók ezeken a területeken elhelyezve járműveiket, közösségi közlekedésre szállhatnak át, így enyhítve a főváros belső útjainak zsúfoltságát. Hátterében az Etele Plaza üzleti- és szórakoztató komplexum. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Vége az ingyenes parkolásnak a főváros egyik "forró" helyszínén

Július elsejétől, szombattól a kelenföldi P+R parkolók őrzött, fizetős várakozóhelyként működnek a továbbiakban a Fővárosi Közgyűlés korábbi döntése értelmében.

Reggel 6 és este 10 óra között alkalmanként 350 forintért lehet igénybe venni a P+R parkolókat, éjszaka – azaz 22 órától reggel 6 óráig – 105 forint/óra ellenében lehet parkolni, tudatta az üzemeltető Budapest Közút.

Mint írták, a díjfizetés bevezetésével ezen parkolók teljes egészében P+R funkciót tudnak majd betölteni, megszűnhet a hosszú távú, nem P+R jellegű parkolás jelensége, és könnyebb lesz parkolóhelyhez jutni.

Az Őrmező P1, P2, valamint az Etele tér P1, P2 parkolók a 4-es metró beruházása keretében létesültek a Kelenföldi pályaudvar térségében, összesen 1453 várakozóhellyel. A projektet az Európai Unió támogatta, melynek feltétele az volt, hogy a parkolók öt éven át térítésmentesen üzemeljenek. A fenntartási időszak a négy P+R parkolóra vonatkozóan 2017. november 18-án kezdődött és 2022. november 17-ig tartott, ezt követően megszűntek a megkötések a díjszedés lehetőségével kapcsolatban.

A kelenföldi P+R parkolók 0-24 óráig üzemelnek az év minden napján, tehát hétvégén és ünnepnapokon is díjfizetés ellenében lesznek használhatók nappal és éjszaka egyaránt.

A parkolókban hagyott járművek biztonságáról kamerarendszer gondoskodik.

Budapest Közút közölte azt is, hogy az éjszakai díjfizetést a többi fővárosi tulajdonú, az általuk üzemeltetett jelenleg is fizetős P+R parkolóban (Köki Terminál, Kőbánya-Kispest, Hűvösvölgy P1, Örs vezért tere, Pillangó utca, Újpest-Városkapu) is bevezetik július elsejétől.

A lépésnek azért is van jelentősége, mert nagyon sokan érkeznek ide kocsival és mennek tovább az M4-es metróval vagy buszokkal, illetve hagyják el innen Budapestet például vonattal. Ráadásul itt van az Etele pláza is (igaz, annak van részben ingyenes parkolója).

A környéken egyébként már december óta fizetni kell a közterületi parkolásért, és most a fizetős övezetet még nagyobbra terjesztik ki, bele fog tartozni a Somogyi út, a Bartók Béla út egy része, a Bártfai utca és még számos terület. Az Etele pláza könyéke, az Etele út és annak két oldala több utca távolságig, a Fehérvári úttal bezárólag már december óta nem ingyenes.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×