eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Drónnal készített képen az előző nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Friss információk és légi fotók a kisiklott tehervonatról

Valószínűleg hetekig is eltarthat, amíg újra közlekedhetnek a vonatok a Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakaszon, a vasárnap kisiklott tehervonat balesete után – mondta az InfoRádiónak a MÁV szóvivője.

Biber Anettet, a MÁV szóvivőjét arról beszélt, hogy több száz milliós kár keletkezett a vasárnapi balesetben. Elkezdték a felborult vasúti kocsik visszaemelését.

„Vasárnap délelőtt Újfehértó és Hajdúhadház állomás között, Téglás közelében kisiklott egy vasérccel rakott tehervonat” – elevenítette fel a balesetet Biber Anett. 35 kocsis vonatról van szó, 3 km hosszan mindkét irányban járhatatlanná vált a szakasz, a felsővezetékrendszer is jelentősen megrongálódott, a kár mértékét több százmilliósra teszik.

Hajdúhadház, 2023. május 8.
Drónnal készített képen az előző nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
MTI/Czeglédi Zsolt
Drónnal készített képen az előző nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt. MTI/Czeglédi Zsolt

A szóvivő arról számolt be az InfoRádiónak, hogy folyik a vizsgálat, keresik a kiváltó okot, és hangsúlyozta, hogy

senki nem sérült meg.

„A hajnali órákban megérkezett Szolnokról egy nagy teljesítményű vasúti daru, ez azóta a helyszínen folyamatosan dolgozik, a kilenc kisiklott kocsiból egyet vissza tudtak emelni a vasúti pályára, egy szükség forgóvázat rá tudtak szerezni, merthogy az is sérült, és egy mozdonnyal elvontatták Hajdúhadházra” – mondta.

A mentés várhatóan napokig eltart még, utána lehet érdemben elkezdeni a megsemmisült vasúti pálya helyreállítását, egyes szakaszokon teljes mértékben újjá kell építeni a vasúti pályát, annyira megrongálódott – számolt be a fejleményekről a szóvivő.

Hajdúhadház, 2023. május 8.
Drónnal készített képen az előző nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
MTI/Czeglédi Zsolt
Drónnal készített képen az előző nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt. MTI/Czeglédi Zsolt

Vasúttal tehát nem járható a szakasz. Azoknak,

  • akik InterCityvel utaznak, Debrecen és Nyíregyháza között kell pótlóbuszra átszállni,
  • akik személyvonatokkal utaznak, azoknak Hajdúhadház és Újfehértó között nem lehetséges a vasúti forgalom, tehát ott kell pótlóbuszokra átszállniuk.

„A Volánbusz járatain Debrecen és a Hajdúhadház–Téglás–Újfehértó szakaszon elfogadja a Volánbusz a vasúti jegyeket és bérleteket, illetve a Budapest–Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza–Debrecen–Szolnok–Budapest útvonalon tehát bármelyik irányból is közelítsük meg Nyíregyházát, felármentesen lehet igénybe venni a vonatokat hétfő éjfélig” – mondta Biber Anett.

Egy nap 5-6 ezer utast, nagyjából 80 vonatot érint a forgalomváltozás.

Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője sajtótájékoztatón a helyszínen azt mondta, a kétvágányú, villamosított vasútvonal jobb és bal vágánya egyaránt száz-százötven méter hosszban sérült meg és teljesen használhatatlanná vált. A jobb vágány mintegy három kilométeres szakasza különböző mértékben sérült, ennek helyreállítását is el kell majd végezni.

A vágányok mellett három felsővezeték-tartó oszlop borult ki vagy dőlt meg, mindhármat cserélni kell - idézi a szakembert az MTI.

Megjegyezte, a pályára és a pálya mellé beborult kocsik egymásnak feszültek és megdőltek, torzultak és begyűrődtek a forgóvázaik, ezért nagyon óvatosan kell hozzákezdeni a felszabadításukhoz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Hamarosan örökké élhetünk?

Hamarosan örökké élhetünk?

Egy furcsa és stagnáló társadalomhoz vezetne, ha az emberek még 120 évesen is élnének – véli Venki Ramakrishnan, Nobel-díjas molekuláris biológus. A „Miért halunk meg: Az öregedés új tudománya és a halhatatlanság keresése” című könyv szerzője szerint ráadásul irreális elképzelése az, hogy halálunkig megmaradnak szellemi képességeink. Ezért is int óvatosságra a biológiai törvényekkel dacoló öregedéskutatásokkal kapcsolatban, amelyekből egyre több indul, és nemcsak a technológiai fejlődés adta lehetőségek miatt. Azért is, mert a világ legnagyobb részén egyre nő a várható élettartam, aminek egészen a gazdasági és társadalmi következményei lesznek. Nem a lehető leghosszabb élet tehát a legfontosabb célja ezeknek a kutatásoknak, hanem lehető leghosszabb viszonylagos egészségben eltöltött élet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×