Infostart.hu
eur:
385.51
usd:
327.91
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Az épülő BMW-gyár Debrecenben 2023. február 2-án. A BMW Group 400 hektárnyi területen építi fel az autógyárat, amely évente mintegy 150 000 gépkocsi gyártására lesz képes. A termelés 2025-ben kezdődik, itt készül majd a tisztán elektromos meghajtású modellek számára kifejlesztett NCAR architektúrára épülő Neue Klasse modellgeneráció alapító tagja. A mintegy 400 milliárd forintos beruházással több mint ezer új munkahely jön létre a városban.MTI/Czeglédi Zsolt
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Útépítés, avagy a BMW gyárért mindent

A projektet a szerződés szerint a lezárt műszaki átadás-átvételi eljárással 2024. február 27-én fejezik be.

A debreceni 33-as főutat 2x2 sávra bővítik a 3316-os jelű összekötő út és az ipari fejlesztési terület között, ahol a projekt részeként egy új körforgalmi csomópontot is kialakítanak a szakemberek – írja a magyarépítők.hu.

A munkálatok nettó 3 milliárd 319 millió forintért valósulnak meg. A szélesítés 2010,7 méteren történik.

Tamás Ádám, a Ke-Víz Zrt. projektvezetője azt mondta, idén márciusban kezdődtek meg a szükséges előkészítő feladatok, sőt április közepén már az útépítésre és a csapadékvíz építésre vonatkozó végleges kiviteli terveket is jóváhagyják.

Kiemelte, a munkák során

a 33-as főút forgalmát átterelik egy ideiglenes nyomvonalra, a körforgalmi csomópontot pedig a közúti forgalomtól teljesen függetlenül tudják majd véglegesen kiépíteni.

Hozzátette, ezalatt párhuzamosan kiépítik a 22 kV-os légvezetékes hálózatot, ivóvíz távvezetéket, a közvilágítási hálózatot.

Tamás Ádám ugyanakkor felhívta a figyelmet: a szakemberek olyan dinamikus közvilágítási hálózatot építenek ki, amit az út teljes szakaszán mozgásérzékelőkkel és lámpatestenkénti szabályozókkal látnak el, így a lámpatestek forgalom hiányában halványabban fognak világítani, újabb járműveket érzékelve pedig ismét erősödni fog a fényerejük.

A projektvezető hangsúlyozta, hogy

fenntartják a 33. sz. főút kétirányú forgalmát,

azonban a csatlakozási pontoknál és a lokális pályaszerkezet cserék helyén a jelzőlámpás forgalomirányítás mellett váltakozó irányú forgalmat vezetnek be.

Az építkezésről készített galériát itt tekintheti meg.

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Eldőlt az irány Amerikában

Eldőlt az irány Amerikában

Ázsiában nagy esést láthattunk ma a tőzsdéken, Európában is bizonytalan hangulatban zajlik a kereskedés: elsősorban a védelmi részvényeket ütik a befektetők, miután tegnap lezárult a berlini békecsúcs, mely során Ukrajna, Európa és az Egyesült Államok vezetői, diplomatái tárgyaltak arról, milyen módon lehetne lezárni a 2014 óta tomboló orosz-ukrán háborút. Erre reagálva nagy esésben van A Brent olaj ára, már 2021 eleje óta nem látott szitnen van a jegyzés. Eközben a magyar tőzsde felülteljesít, ráadásul izgalmakból sincs hiány, hiszen nagyot ralizik a 4iG árfolyama miután kiderült, hogy Washingtonban folytat magas szintű tárgyalásokat Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke. Amerikában kisebb esést jeleznek az indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×