eur:
390.9
usd:
360.09
bux:
73174.1
2024. július 27. szombat Liliána, Olga
Közúti ellenőrzésre figyelmeztető tábla a budapesti Nagykőrösi úton telepített Véda közúti intelligens kamerának nevezett új fix traffipaxok közelében 2016. április 4-én. Az új kamerák, amelyek április 5-én reggeltől fognak működni, sebességmérés mellett - a többi között - forgalomszámlálásra és többféle szabályszegés felismerésére, dokumentálására is alkalmasak. A rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fixtelepítésű komplex közlekedésellenőrző pontot (KKEP) foglal magában, 134 útszakaszon.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

Rettegett sebességmérési módszer jöhet a magyar utakon

A minimálisra csökkent a gyorshajtások számát az átlagsebesség-mérés, a főváros most a bevezetését tervezi.

Az átlagsebesség-mérés előkerülhet a fiókból. A gyorshajtás elleni hatékony megoldást a törvény "ismeri", elvileg a védás és útdíjellenőrző kamerák is alkalmasak lennének erre, de az elmúlt években nem történt semmi. A fővárosi közlekedésbiztonsági javaslat viszont számol vele – írja a Totalcar.

Jelentős változásokat vetít előre a budapesti közlekedési, közlekedésbiztonsági stratégia, és van benne egy utalás arra is, hogy a gyorshajtás elleni egyik hatékony megoldást, az átlagsebesség-mérést (section control) is elővennék a "fiókból". A vonatkozó jogszabály már 2010 előtt ismerte és pontosan meghatározta miről van szó. A dolog egyébként végtelenül egyszerű: kettő vagy több, egymástól ismert távolságra elhelyezkedő ellenőrzési keresztmetszetben rögzíti a jármű elhaladásának idejét, és az egyes érzékelések között eltelt idő alapján számolja ki a távolság ismeretében az átlagsebességet.

Több nemzetközi – ausztriai, hollandiai – példa is bizonyítja az átlagsebesség-mérés balesetek visszaszorításában játszott kedvező szerepét. Szerbiában is tavaly óta az ottani sztrádákon átlagsebesség-méréssel szűrik ki a gyorshajtókat.

A nemzetközi gyakorlatok azt mutatják, hogy az ellenőrzési rendszer bevezetését követően a teljes forgalom kevesebb, mint ehy százaléka lépi át a maximális sebességet. Ennek ellenére eddig sehol nem vezették be Magyarországon, pedig a rendszámfelismerő kamerák - pedig a VÉDA-, illetve útdíjfigyelő kamerák elméletileg alkalmasak lehetnek rá.

A rendőrség vezetői már többször jelezték, hogy folyamatosan vizsgálják a bevezetés lehetéségét, de eddig nem született döntés.

A portál szerint ugyanakkor kérdéses, hogy a városon belüli útszakaszokon hol lehet, hol érdemes bevezetni az átlagsebesség-mérést, mindenesetre a fővárosi koncepció számol ezzel a lehetőséggel. A tervekről konkrétumokat egyelőre nem lehet tudni, így azt sem, hol jelenhetne meg az a módszer. Mindenesetre több olyan útszakasz van, ahol jó eséllyel érdemes lenne legalább letesztelni a dolgot: például a sztrádák fővárosi ki- és bevezető szakaszain, többek között az M1-M7-es közös szakaszán, de a Szentendrei úton és a Váci úton is szóba jöhet.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.29. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Nagyot mentek az amerikai tőzsdék

Nagyot mentek az amerikai tőzsdék

Felemás hangulatban telt a kereskedés reggel Ázsiában, de az európai tőzsdéken már látszik némi hangulatjavulás a hét korábbi részében látott eséshez képest. Megérkeztek ma a havi amerikai PCE-adatok, amelyek a várakozásoknak megfelelően az infláció további lassulását mutatták, ám mivel a tegnap megjelent második negyedéves adat már magában foglalta a júniust is, így nagy meglepetése nem lehetett számítani.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×