Ez a vonal eljutott abba az állapotba, amikor két lehetőség maradt, vagy leállítják, vagy meg kell csinálni a felújítást - mondta az InfoRádióban Bíró Endre. A Metróért Egyesület elnöke egyértelműsítette, hogy a világon mindenütt 30-35 év után egy vonalat fel kel újítani, hiszen ennyi idő alatt sokat fejlődik a technika. Ilyen például a tűzvédelmi rendszer, ami "élet-halál kérdése is lehet".
Nagyon fontos az, hogy a pálya tisztességesen helyre lett hozva, remélhetően 10 évig csak a normál síncseréket kell végrehajtani és mondjuk az alagúthoz nem kell hozzányúlni - fejtegette az elnök, aki szerint
a tűzvédelmi és szellőző rendszerek teljes cseréje, korszerűsítése nagyon fontos volt,
mert ezek még a 60-as évek színvonalán működtek. Fontosnak mondta a mozgólépcsők cseréjét és az akadálymentesítést is.
Örül annak, hogy a 2-es metróhoz képest "a 3-as vonalon minden egyes állomás egyedi arculatot kapott".
Gondnak érzi, hogy a vonatbefolyásoló berendezés csak egy "portalanításon esett át", hiszen ez az eszköz viszi végig a vonatot a vonalon és a járművezető csak kontrollszerepet lát el. Ez pedig a 80-as évek végén került a magyar metróba Franciaországból, és a COCOM-lista miatt akkor sem volt teljes berendezés.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke egyenesen úgy fogalmazott ezzel kapcsolatban, hogy "ezt rossz döntésnek, nagyon fájó pontnak érzem".
A szakember úgy számol, hogy a most át nem adott állomások (Nagyvárad tér és a Lehel tér) május végére elkészülhetnek.
A többi vonal kapcsán azt mondta, hogy az egyes vonal szomorú műszaki állapotban van, "főleg az 50 éves járművek, de a berendezésekkel sem lehet dicsekedni" - fogalmazott.
A 3-as metrót az eredeti tervek szerint 2020 végére kellett volna átadni.