Infostart.hu
eur:
384.18
usd:
330.41
bux:
108083.87
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: MÁV

Április végétől már kapható a kedvezményes MÁV-Volán-bérlet, de több kellene az autó lerakásához

Az autósok nem azért nem választják a közösségi közlekedést, mert drága – mondta Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja. Bíber Anett, a MÁV-csoport szóvivője szerint viszont a májustól létrejövő vármegye- és országbérlet nagyon erős érv újra a közösségi közlekedés mellett.

"Ahhoz képest, hogy három évvel ezelőtt még több tucat regionális vasútvonalat terveztek bezárni, előrelépés, hogy a legutóbbi, decemberi menetrendváltáskor több vasútvonalon sűrítették a közlekedést, most pedig egy díjszabási egyszerűsítést vezetnek be" – mondta az InfoRádióban Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja.

Ugyanakkor ez viszonylag kevés utast ösztönöz az autó otthonhagyására. Egyrészt ez a kedvezmény nem érvényes a helyjegyköteles vonatokra, másrészt a városi közlekedésre sem.

Szalay Áron szerint a kedvezmény mellett és ellen is szólnak érvek, ez attól függ, hogy a továbbiakban milyen változtatások történnek a közösségi közlekedésben. Például ha a kormány vállalja, hogy kipótolja, ha az alacsonyabb jegyárak miatt esetlegesen kevesebb bevétel folyik be a közlekedési cégekhez, akkor ez alapvetően rendben van. Az viszont "semmiképpen nem elfogadható", ha egy-két év múlva a lecsökkent bevételekre hivatkozva járatokat szüntetnek meg.

Szalay Áron kiemelte, hogy szükség lenne olyan jegyekre és bérletekre, amelyek érvényesek a helyközi és a helyi járatokra is. Tehát ha valaki Budapestről Debrecenbe megy, ne kelljen a budapesti metróra vagy a debreceni villamosra újabb jegyet váltani.

A Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja szerint

aki most nem használ közösségi közlekedést Magyarországon, az nem azért teszi, mert túlzottan drága lenne.

A helyközi közlekedésben ugyanis már több mint egy évtizede nem történt jegyáremelés. Sokkal inkább az a probléma, hogy ritkán, nehezen megjegyezhető menetrend alapján járnak a járatok, vagy nagyon sokat kell várni átszálláskor. "Az egész országban sűrű, ütemes menetrendre van szükség, nemcsak a nagyvárosok közvetlen környezetében, hanem lehetőleg minden települést elérve" – mondta Szalay Áron.

A bérletek előnyei

"A májustól létrejövő vármegye- és országbérlet nagyon erős érv újra a közösségi közlekedés mellett, mert egy bérlettel lehet igénybe venni nagyon kedvező áron akár a MÁV-Start, akár a GYSEV, akár a MÁV-HÉV vagy a Volánbusz járatait " – mondta az InfoRádiónak Biber Anett, a MÁV-csoport szóvivője.

Bíznak abban, hogy ezzel még többen adnak esélyt a közösségi közlekedésnek azok közül, akik eddig az autót használták. Mint mondta, elegendő egy harminc napig érvényes bérlettel utazni a különböző szolgáltatók járatain.

A bérletek a megszokott módon, már április végétől elővételben is megvásárolhatók,

de a MÁV-applikációban is, ami 24 órán át elérhető. Ezenkívül a MÁV-Start pénztáraiban, a MÁV-Start jegykiadó automatáinál az ország egész területén, a Volánbusz pénztárainál, a Volánbuszok fedélzetén, és a GYSEV pénztárainál is meg lehet vásárolni ezt a terméket.

Biber Anett részletezte: a teljes árú vármegyebérlet 9450 forintba kerül, de ha át kell lépnünk egy megyehatárt, akkor már az országbérletet érdemes vásárolni, ami 18 900 forintba fog kerülni. A diákok igénybe vehetik a 90 százalékos kedvezményüket, így nekik 945 forintba fog kerülni havonta ez a bérlet. Az országbérletért pedig 1890 forintot kell fizetniük.

Biber Anett szerint első körben az a feladatuk, hogy az utazási szokásokhoz, az utazók visszajelzéseihez igazítsák a vonatok hosszát, hogy megfelelően tudják kiszolgálni az utazókat. Ezután lehet további tervezést elkezdeni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakíró Lando Norris világbajnoki címéről: nem mindig a papíron legjobb nyer

Szakíró Lando Norris világbajnoki címéről: nem mindig a papíron legjobb nyer

Pályafutása első Formula-1-es világbajnoki címét nyerte Lando Norris, a McLaren brit versenyzője azzal, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon harmadikként ért célba vasárnap, így 2 pontos előnnyel végzett az összetett élén a futamgyőztes négyszeres világbajnok Max Verstappen (Red Bull) előtt. Vámosi Péter (Motorsportol.hu) szerint A Norris-siker kicsit olyan, mint 1996-ban Damon Hillé.

Bódis László: hazatérő és „rising star” tudósok, külföldi „nagy nevek” köré épül az új magyar tudásközpont-hálózat

A kutató az első, köré kell felépíteni azt a környezetet, ami vonzza a tehetségeket egy tudásközpontban – erről beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Bódis László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója. Világhírű és Nobel-díjas tudósok, illetve feltörekvő tehetségek köré, hosszú távú állami támogatással és nemzetközi együttműködéssel épülnek új központok.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Oroszország novemberben mintegy 320 négyzetkilométerrel növelte az általa ellenőrzött ukrán területek nagyságát, ami a háború kezdete óta az egyik leggyorsabb előrenyomulásnak számít. Az ukrán DeepState szerint ez körülbelül kétszerese az októberi területszerzésnek. Donald Trump amerikai elnök fia, Donald Trump Jr. szerint apja akár ki is hátrálhat az ukrajnai háborúból, amely szerinte nincs ott az Egyesült Államok számára legfontosabb tíz dolog között. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×