Infostart.hu
eur:
388.52
usd:
330.73
bux:
110717.98
2025. december 22. hétfő Zénó
A MÁV Start Zrt. korszerű elektromos meghajtású Stadler FLIRT vonatszerelvényei találkoznak a Déli pályaudvarra be- és kivezető vonalszakaszon. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTI: Jászai Csaba

Vármegyebérlet, országbérlet - Itt van minden részlet, hatalmas kedvezmény diákoknak

Rengeteg pénzt spórolhatnak a fővárosba kicsit távolabbról ingázók, de a tanulók és a nyári kirándulók is jól járnak. A kormány kompenzációt fizet a társaságoknak, a bérletek hatására megváltozó utasigényekre reagálva pedig ígéri, változtat a járatkapacitáson.

Egy nagy, konkrét bejelentése volt Orbán Viktor Fidesz-elnök, miniszterelnöknek a szombati évértékelőn, ez pedig két új belföldi utazási lehetőség megnyitása:

  • a vármegyebérleté havi 9450 forintért és
  • az országbérleté 18 900 forintért,

mindkét bérlet a vonatokon (MÁV, HÉV, GYSEV) és a távolsági buszokon lesz érvényes értelemszerűen.

A bejelentéskor ennél több még nem volt egyértelmű...

...de a közlekedési területért felelős miniszter, Lázár János kisvártatva ismertette a május 1-jével hatályos intézkedés részleteit:

  1. az új bérletek április végétől kaphatók
  2. a tanulók az országbérlet és a vármegyebérlet esetében is 90 százalékos kedvezményt kapnak
  3. a bérletek offline (MÁV- és Volán-pénztárakban, buszok fedélzetén, GYSEV-pénztáraknál) és a MÁV applikációján keresztül online is elérhetők lesznek
  4. árával a vármegyebérlet olcsóbb lesz, mint egy havi BKK-bérlet vagy 15 liter üzemanyag, amely 250-300 km megtételéhez elegendő, a tanulóbérlet 2 gombóc fagyi ára
  5. országbérlet mindazoknak megéri, akik rendszeresen átlépik a megyehatárukat, két vármegyebérlet áráért ugyanis az egész országban utazhatnak (pl. Székesfehérvár-Budapest ingázás)
  6. a kormány a turizmus fellendülését is várja az új bérletfajtáktól
  7. az országbérlet ára az eddigi 30 kilométeres bérletnél 2500 forinttal olcsóbb lesz a teljes árú bérlet esetén, de ezt is megvehetik 1890 forintért a tanulók
  8. helyjegyköteles szakaszokra, 1. osztályú utazásra, helyi közösségi közlekedésre (pl. BKK) nem érvényes a bérlet, de Budapesten belül a helyközi szolgáltatók járatain lehet utazni
  9. a teljes árú bérlet árának 86 százalékát térítik meg a munkáltatók, így vármegyebérlet esetében mintegy 1300, országbérlettel kicsivel több mint 2600 forint saját költségen tudnak utazni az utasok a helyközi szolgáltatókat választva

A kedvezményes árú bérletek okozta bevételkiesést a kormányzat megtéríti a közlekedési társaságok felé, a tapasztalatokat pedig folyamatosan gyűjtik, a kapacitásokat változtatják.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×