A kutatás arra irányult, hogy mi lehet az a laikus, betegbarát hozzáállás, mely alapján az ügyfelek döntéseket hoznak. Vaszary Ádám, a betegbarát projekt alapítója kifejtette: a legtöbb magánegészségügybe érkező páciens nincs tisztában azzal, hogy alapvetően milyen szakmai ellátást fog kapni, hiszen egy problémával fordul egy szakemberhez. Emiatt olyan a "laikus szempontokat" kezdtek vizsgálni, hogy mennyire könnyen talál időpontot, milyen kommunikációval találkozik a helyszínen, mennyire kedvesek, és milyen szinten tudja megfizetni az adott szolgáltatást.
A projekt során megállapították: azok az ismérvek, melyeket a magánegészségügyi szolgáltatók kommunikálnak – például hogy a megbízhatók, jó szakemberek dolgoznak – nagyon magas értékeket kaptak. Ám amikor a megfizethetőségre, az újításra, az innovációra való hajlandóságra vagy akár az időpontok elérhetőségére kérdeztek rá, már nem kaptak ilyen magas értékeket.
A kutatás fontos megállapítása volt, hogy az ár-érték arány szempontok alapján választ a páciensek 28 százaléka magánegészségügyi szolgáltatót, ám a felmért legnagyobb és legnépszerűbb szolgáltatók átlagos pontozása alapján a megfizethetőség százas skálán mindössze 18-as átlagot hozott. Tehát bár számít az ár-érték arány,
nagyon kevés szolgáltató jelentkezik megfelelő árral a piacon.
Fontos volt az időpontok elérhetősége, mely 11 százalékkal a második helyen van a döntési pontok között. Ugyanakkor a 100-as skálán 28 pontra értékelték, hogy találnak hozzá megfelelő időpontot. A személyzet és a munkatársak kommunikációja pedig csupán 30 pontot ért el a 100-as skálán, tehát ezek a szolgáltatások még valószínűleg javításra szorulnak a jövőben.
Vaszary Ádám kifejtette: Magyarországon ilyen fókuszú és mélységű kutatás még nem volt, viszont a betegbarát projekt rendszeres időközönként és jelleggel fogja elvégezni ezt a kutatást. Amellett, hogy tájékoztatják a lakosságot és a magánegészségügyi szektort az elvárásokról, az ezzel kapcsolatos teljesítményváltozásokat legkésőbb ellenőrizni fogják.