eur:
408.18
usd:
387.72
bux:
77771.12
2024. november 17. vasárnap Gergő, Hortenzia
Utasokat szállító tram-train hódmezővásárhelyen 2021. november 29-én. Ezen a napon indult a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train (villamosvasút), az utasok április közepéig ingyen utazhatnak a két város között. A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól, az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban, villamosmegállóban felszállva eljuthatnak a másik város központjába.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Több mint 100 év után megszűnik egy villamosvonal Szegeden

Az utolsó szerelvény péntek este indul.

Több mint száz év után megszűnik a szegedi 1-es vonalon a villamosközlekedés. Az utasokat a jövőben az 1-es jelzésű tram-train (a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos) szállítja a rókusi vasútállomás és a nagyállomás között - közölte a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT).

Az 1-es villamos utolsó szerelvénye pénteken este 10 óra előtt indul Szeged vasútállomásról.

A Szegedet romba döntő 1879-es árvíz után a város pályázatot hirdetett lóvasút létesítésére. Eduard Paget belga mérnök tervei alapján 1884 nyarára készült el a lóvasút személyszállítási és a gőzüzemű teherszállítási hálózat. Az 1-es villamos maival csaknem azonos útvonalán pedig 1884. július 1-jén elindult a lóvasút, bár a szolgáltatást nyújtó Szegedi Közúti Vaspálya Részvénytársaságot (az SZKT elődjét) csak a következő tavasszal jegyezték be.

A lóvasút a vonalon 27 éven át működött, a pályán 1908. október 1-jén indult el a villamosközlekedés. Akkor a két vasútállomás között 17 megállóhelyen szállhattak le és föl az utasok. A pályát többször átépítették, majd 1941-ben - a Magyarországon bevezetett jobboldali közlekedéshez igazodva - július 6-án a villamosok közlekedési iránya is megváltozott. A vonal 1943-ban kapta meg az 1-es jelzést, addig a városban nem számozták a tömegközlekedés vonalait.

A vonalat a következő évtizedekben többször átalakították, majd 1971-ben megszűnt Szegeden a teherszállítás a villamospályán.

Az 1-es villamos pályájához kapcsolódva szárnyvonalaként 2012-re készült el 2-es vonal 3745 méter új pályával és egy 205 méteres hurokfordulóval. Az új 2-es vonal indulása után, 2013 tavaszától az 1-es villamosok már a korábbinál jóval ritkában jártak, mert az 1-es vonal önálló szakaszán alacsony volt az utasszám.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Felejtsd el nyáron Barcelonát és Velencét – Öt gyönyörű helyet mutatunk, amit még nem fedeztek fel a tömegek

Felejtsd el nyáron Barcelonát és Velencét – Öt gyönyörű helyet mutatunk, amit még nem fedeztek fel a tömegek

Miközben a klasszikus nyaralócélpontok, mint Barcelona vagy Velence a tömegektől szenvednek, ami a helyi lakosok túlturizmus elleni sorozatos tüntetéseiben csúcsosodott ki idén nyáron, egyre növekszik a rendhagyó nyaralások vonzereje. Különösen a luxusutazásoknál figyelhető meg az a trend, hogy az utazók keresik egyrészt a különleges, egyedi élményeket, másrészt a kevésbé frekventált helyszíneket választják, egyre népszerűbbek az eldugott villák, nyaralók. Az ENSZ turisztikai szervezete most kiadott egy listát, amely a vidéki „menedékeket” rangsorolta és az idén turisztikailag legjobbnak ítélt falvakat gyűjtötte össze.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 17. 17:11
×
×
×
×