eur:
415.45
usd:
403.11
bux:
79775.14
2025. január 5. vasárnap Simon
Utasokat szállító tram-train hódmezővásárhelyen 2021. november 29-én. Ezen a napon indult a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train (villamosvasút), az utasok április közepéig ingyen utazhatnak a két város között. A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól, az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban, villamosmegállóban felszállva eljuthatnak a másik város központjába.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Több mint 100 év után megszűnik egy villamosvonal Szegeden

Az utolsó szerelvény péntek este indul.

Több mint száz év után megszűnik a szegedi 1-es vonalon a villamosközlekedés. Az utasokat a jövőben az 1-es jelzésű tram-train (a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos) szállítja a rókusi vasútállomás és a nagyállomás között - közölte a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT).

Az 1-es villamos utolsó szerelvénye pénteken este 10 óra előtt indul Szeged vasútállomásról.

A Szegedet romba döntő 1879-es árvíz után a város pályázatot hirdetett lóvasút létesítésére. Eduard Paget belga mérnök tervei alapján 1884 nyarára készült el a lóvasút személyszállítási és a gőzüzemű teherszállítási hálózat. Az 1-es villamos maival csaknem azonos útvonalán pedig 1884. július 1-jén elindult a lóvasút, bár a szolgáltatást nyújtó Szegedi Közúti Vaspálya Részvénytársaságot (az SZKT elődjét) csak a következő tavasszal jegyezték be.

A lóvasút a vonalon 27 éven át működött, a pályán 1908. október 1-jén indult el a villamosközlekedés. Akkor a két vasútállomás között 17 megállóhelyen szállhattak le és föl az utasok. A pályát többször átépítették, majd 1941-ben - a Magyarországon bevezetett jobboldali közlekedéshez igazodva - július 6-án a villamosok közlekedési iránya is megváltozott. A vonal 1943-ban kapta meg az 1-es jelzést, addig a városban nem számozták a tömegközlekedés vonalait.

A vonalat a következő évtizedekben többször átalakították, majd 1971-ben megszűnt Szegeden a teherszállítás a villamospályán.

Az 1-es villamos pályájához kapcsolódva szárnyvonalaként 2012-re készült el 2-es vonal 3745 méter új pályával és egy 205 méteres hurokfordulóval. Az új 2-es vonal indulása után, 2013 tavaszától az 1-es villamosok már a korábbinál jóval ritkában jártak, mert az 1-es vonal önálló szakaszán alacsony volt az utasszám.

Címlapról ajánljuk
Lukács Sándor: számomra a költészet teljesen egyenértékű a színészettel

Lukács Sándor: számomra a költészet teljesen egyenértékű a színészettel

Csak néhány hónapja jelent meg a Kossuth-díjas színművész tizedik verseskötete, de már a következő is majdnem kész van. A színész az InfoRádióban elmondta: a színészet anyagot teremt az íráshoz, és közben olyan érzéseket is megélhet, amelyeket másként nem tudna. Beszélt arról is, melyek voltak a legmeghatározóbb élményei az elmúlt több mint ötven évben a Vígszínház társulatának tagjaként.

Támadnak az ukránok Kurszknál

Az orosz védelmi minisztérium megerősítette a támadást. A jelentés szerint csapataik vasárnap két ukrán ellentámadást vertek vissza.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.06. hétfő, 18:00
Csaba László
közgazdász, egyetemi tanár
Mindenki a bitcoinra figyel, pedig van egy befektetés, ami most sokkal izgalmasabb

Mindenki a bitcoinra figyel, pedig van egy befektetés, ami most sokkal izgalmasabb

A tavaly decemberben látott lefordulást követően nagyon izgalmasan indul az év a kriptóknál, ugyanis valósággal repülőrajtot vettek a legnépszerűbb coinok. Miközben azonban sok piaci szereplő arra összpontosít, hogy a tavalyi évben sikert sikerre halmozó bitcoin mikor töri át ismét a sokszor csak álomhatárként emlegetett 100 000 dolláros árfolyamszintet, addig több kisebb coinban is izgalmas befektetési lehetőség alakult ki. Ezek közül a lehetőségek közül mutatunk most előfizetőinknek egyet. Nézzük is meg, hogy melyik coinról van szó!

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. január 5. 15:36
×
×
×
×