A légiközlekedés hatalmas munkaerőhiánnyal küzd, ami több európai reptéren okozott már káoszt az elmúlt időszakban az elégtelen számú biztonsági személyzet miatt. Ugyanakkor a turizmus.com tudósítása szerint egy szakmai találkozón Szabó István, a Budapest Airport utasszolgálati igazgatója jelezte, hasonló gondokra Ferihegyen nem kell számítani.
Budapesten idén a járvány előtti, 2019-es utasforgalom 75-80 százalékával számolnak. A nehézséget nem az utasok összlétszáma, hanem a forgalmi csúcsok kezelése jelentheti, de Ferihegyen az elmúlt időszakban a maximum várakozási idő az utasbiztonsági ellenőrzés előtt 10 perc volt, és az a cél, hogy ezt továbbra is tartsák, bár a nyári csúcsidőszakban előfordulhat 15-20 perces várakozás is, ami még mindig a nemzetközi sztenderdek alatt van.
A biztonsági területen a munkaerőhelyzet azért jobb a budapesti repülőtéren több európai repülőtérhez képest, mert a Budapest Airport alkalmazásában áll az üzemeltető személyzet, amelynek nagy részét a járvány alatt feladatátcsoportosítással meg tudták tartani, tekintettel arra, hogy a biztonsági személyzet pótlása a hosszú betanulási időszak miatt jóval nehezebb. A földi kiszolgálást (utasfelvétel, poggyászrakodás stb.) nyújtó három céggel pedig úgynevezett szolgáltatási szint megállapodásokat kötöttek, amelyben vállalták bizonyos minőségi követelmények betartását.
A földi kiszolgálás gyorsítására a Budapest Airport mindkét terminálon önkiszolgáló poggyászfeladási pontokat telepített, amihez eddig már a Wizz Air, a Norwagien és az Air France-KLM csatlakozott és folynak a tárgyalások több más légitársasággal is.
Újdonság, hogy – egyelőre próbaüzemben –
önkiszolgáló check-in pontot nyitnak a Kálvin tér 4. alatt, célzottan a 100E reptéri járat megállójához közel,
ahol nemcsak a reptéri becsekkolás intézhető el, hanem a poggyászcímke kinyomtatása is, ami kényelmes az utazónak, hiszen így elkerülheti a Liszt Ferenc-repülőtéren az utasfelvételi pultok előtti sorban állást.
Egy hasonló belvárosi önkiszolgáló check-in pontot terveznek a Deák térre is. Következő lépésként a terv az, hogy jövő nyárra elérjék: az utas ott is hagyhassa ezeken a pontokon a bőröndjét, s innen a poggyász repülőtérre történő eljuttatásáról és a feladásról már a repülőtér üzemeltetője gondoskodna.
A Ryanairral utasai mindkét terminálon be tudnak csekkolni. Szintén a 2B terminál leterheltségének csökkentését szolgálja, hogy a 100E buszjárattal érkező utasok számára közvetlenül a megállónál megnyitottak egy ajtót a két terminál között, így akiknek nincs feladandó poggyászuk, az A terminálon is átmehetnek a biztonsági ellenőrzésen.