Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Young caucasian female tourist checking the arrival departure board on airport in Budapest.
Nyitókép: urbazon/Getty Images

Már a belvárosban is be lehet csekkolni a ferihegyi járatokra

A repülőtéri tumultusok elkerülése érdekében több intézkedéssel is készül a Budapest Airport.

A légiközlekedés hatalmas munkaerőhiánnyal küzd, ami több európai reptéren okozott már káoszt az elmúlt időszakban az elégtelen számú biztonsági személyzet miatt. Ugyanakkor a turizmus.com tudósítása szerint egy szakmai találkozón Szabó István, a Budapest Airport utasszolgálati igazgatója jelezte, hasonló gondokra Ferihegyen nem kell számítani.

Budapesten idén a járvány előtti, 2019-es utasforgalom 75-80 százalékával számolnak. A nehézséget nem az utasok összlétszáma, hanem a forgalmi csúcsok kezelése jelentheti, de Ferihegyen az elmúlt időszakban a maximum várakozási idő az utasbiztonsági ellenőrzés előtt 10 perc volt, és az a cél, hogy ezt továbbra is tartsák, bár a nyári csúcsidőszakban előfordulhat 15-20 perces várakozás is, ami még mindig a nemzetközi sztenderdek alatt van.

A biztonsági területen a munkaerőhelyzet azért jobb a budapesti repülőtéren több európai repülőtérhez képest, mert a Budapest Airport alkalmazásában áll az üzemeltető személyzet, amelynek nagy részét a járvány alatt feladatátcsoportosítással meg tudták tartani, tekintettel arra, hogy a biztonsági személyzet pótlása a hosszú betanulási időszak miatt jóval nehezebb. A földi kiszolgálást (utasfelvétel, poggyászrakodás stb.) nyújtó három céggel pedig úgynevezett szolgáltatási szint megállapodásokat kötöttek, amelyben vállalták bizonyos minőségi követelmények betartását.

A földi kiszolgálás gyorsítására a Budapest Airport mindkét terminálon önkiszolgáló poggyászfeladási pontokat telepített, amihez eddig már a Wizz Air, a Norwagien és az Air France-KLM csatlakozott és folynak a tárgyalások több más légitársasággal is.

Újdonság, hogy – egyelőre próbaüzemben –

önkiszolgáló check-in pontot nyitnak a Kálvin tér 4. alatt, célzottan a 100E reptéri járat megállójához közel,

ahol nemcsak a reptéri becsekkolás intézhető el, hanem a poggyászcímke kinyomtatása is, ami kényelmes az utazónak, hiszen így elkerülheti a Liszt Ferenc-repülőtéren az utasfelvételi pultok előtti sorban állást.

Egy hasonló belvárosi önkiszolgáló check-in pontot terveznek a Deák térre is. Következő lépésként a terv az, hogy jövő nyárra elérjék: az utas ott is hagyhassa ezeken a pontokon a bőröndjét, s innen a poggyász repülőtérre történő eljuttatásáról és a feladásról már a repülőtér üzemeltetője gondoskodna.

A Ryanairral utasai mindkét terminálon be tudnak csekkolni. Szintén a 2B terminál leterheltségének csökkentését szolgálja, hogy a 100E buszjárattal érkező utasok számára közvetlenül a megállónál megnyitottak egy ajtót a két terminál között, így akiknek nincs feladandó poggyászuk, az A terminálon is átmehetnek a biztonsági ellenőrzésen.

Címlapról ajánljuk
Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

A települési zöldfelületek tudatos tervezésével és kezelésével szeretné mérsékelni az allergia által okozott betegségterhelést egy osztrák-magyar határ menti együttműködés, amelyben a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is részt vesz. A projekt célja, hogy a városi parkokba a jövőben olyan növények kerüljenek, amelyek nem okoznak pollenallergiát, de közben képesek alkalmazkodni a klímaváltozáshoz is.

Az amerikai intézkedés, ami átszabta a világgazdaságot

Egy kansasi gabonasiló árnyékában kezdődik a történet, ami a teljes világgazdaság térképét újrarajzolta. A Trump-korszak vámjai nem epizódnak bizonyultak, hanem tartós fordulatnak. A kérdés ma már nem az, hogy kivezetik-e, hanem az, hogy milyen világrendet eredményez. Jelen írás három forgatókönyvet vázol fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Napelemesek százezreit érinti az új kötelezettség – de továbbra sem világos, hogy mi lesz a büntetés

Napelemesek százezreit érinti az új kötelezettség – de továbbra sem világos, hogy mi lesz a büntetés

Értesüléseink szerint nem halad valami jól a hazai háztartási napelemes rendszerekre vonatkozó, a lakosságot és az invertergyártókat érintő, 2025 júliusától élő adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése. Az invertergyártók jelentős része mindeddig nem szerződött le az erre a célra kijelölt központi adatközponttal, és egyelőre a lakosság már működő inverterei nagy részének "kötelező" regisztrálása is várat magára. A kötelezettség bevezetése több szempontból aggályos lehet, és továbbra sem egyértelmű, hogy a megfogalmazott célok eléréséhez miért van szükség ilyen tömegben ennyire részletes adatokra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×