eur:
413.98
usd:
396.34
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Utas száll le egy autóbusz első ajtaján a BKK a Keleti pályaudvari megállójában 2020. június 15-én. Reggeltől újra nyitják az első ajtót a fővárosi buszok és trolik, visszaállt az első ajtós felszállási rend, amelyet korábban a koronavírus-járvány miatt szüntettek meg.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Fontos változás bevezetését tervezi a BKV a buszokon

Jelentősen megnövelné a menetidőt és a sofőrök terheit is az első ajtós felszállás kiterjesztése.

A Magyar Nemzet értesülése szerint a BKV szeretné kiterjeszteni a bizonyos járatokon már bevezetett első ajtós felszállási rendszert. A cél az, hogy hétvégén a teljes busz- és trolihálózaton ez legyen érvényben, hét közben pedig csak néhány nagyon forgalmas járat vagy annak egyes szakaszai jelentenek majd kivételt.

A járatidők hivatalos meghosszabbításáról egyelőre nincs szó, márpedig ha egy buszra az eddig négy ajtó helyett egyen szállnak fel az utasok, az minden megállóban hosszabb várakozást jelent. Épp akkor, amikor a városban most nyáron elindított három nagy felújítási projekt miatt – amihez negyedikként az M3 már korábban megkezdett átépítése társul – amúgy is megnövekedett számos járat menetideje.

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke szerint az elképzelés a járművezetők szempontjából is aggályos. A jelenlegi terv szerint ugyanis a sofőrök jegyellenőrzési jutalékot kapnának a pluszfeladat elvégzéséért, ám mindez a bérmegtakarítás terhére történik. A BTDSZ javasolja, hogy az olyan munkaköröket, ami mögött nincs teljesítmény, csak kifizetés, szüntessék meg, halasszák el a vezetői prémiumok kifizetését, és abból fizessék ki a jegyjutalékot, ne a bérmegtakarítás terhére.

Az állandósult dugók miatt egyre feszültebbek az autósok és a közösségi közlekedést használók is. A reggeli és a délutáni órákban a korábbiakhoz képest dupla menetidővel kell számolniuk az autósoknak. A Hegyalja útra felfestett sáv ugyan a közösségi közlekedést segíti, ám ezzel a húzással Pest után Buda is elesett az autósforgalom tekintetében.

A Blaha Lujza tér hétfőn indult felújítása miatt ezzel szemben a 7-es buszcsalád által használt sávokat elvették a tér környékén, ami az autósközlekedés mellett a közösségi közlekedést is alaposan lelassítja. A közösségi közlekedőknek is egyetlen egérút maradt: a föld alatti vonalak. Ám ott is a 3-as vonal belvárosi szakaszának felújítása zajlik, és a pótlóbuszok a felszínen szállítják az utasokat.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×