A Budapest Fejlesztési Központ a Kelenföldi vasútállomás környékének fejlesztésén, egy új integrált BKK- és Volánbusz-pályaudvar létrehozásán dolgozik. A tervezés előtt kérdőíves felmérés indul a Kelenföld vasútállomást, az Etele teret és az őrmezői oldalt használó utazók, az ide érkező Volán-járatok utasai, illetve a környék lakossága körében arról, milyen igényeket, elvárásokat támasztanak a fejlesztéssel kapcsolatban – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid.
A központ vezérigazgatója kifejtette: a legfontosabb változás a beruházás eredményeként az lenne, hogy az elővárosi Volánbusz-járatok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra, így a mostani ideiglenes végállomás és parkoló helyett a metró eredeti koncepcióját megvalósítva egy kulturált BKK- és Volánbusz-végállomás, emellett több P+R parkoló épülne a kelenföldi csomópont nyugati oldalán. A tervező kiválasztása folyamatban van, az előkészítést a kormány európai uniós támogatással finanszírozza a BFK számára.
A Volánbusz járatai az új végállomásra egyszerűbben, rövidebb úton juthatnak el, mivel nem kell az Egér út felé kerülniük. A Volánbusz és a BKK járatai egy közös, fedett terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni.
Vizsgálják a kereskedelmi funkciók, más szolgáltatások, például nyilvános illemhely létrehozatalát, továbbá az Etele téri oldalon a meglévő és felszabaduló területek hasznosítását, gyalogos és kerékpáros hálózat fejlesztését és a zöldfelületek kialakítását – tette hozzá.
Vitézy Dávid jelezte: a tervek szerint a kelenföldi P+R-kapacitás is növekszik legalább 1500-ra csak az őrmezői oldalon, ennek érdekében egy többszintes parkolóházat tervezünk. A kerékpárosok számára új kerékpártárolók létesülhetnek.