eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A H5-ös HÉV szentendrei végállomása 2021. június 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak itt a H5-ös szentendrei HÉV-vonal és a végállomás megújulásáról. A tervek szerint 2026 elejére készül el az az új csomópont, amely magában foglalja a P+R parkolóházat, biciklitárolókat és közös rendszerbe fogja a HÉV- végállomást és a Volánbusz-pályaudvart. A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette, a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

A fejlesztés után rá sem lehet majd ismerni a szentendrei hév végállomására

Új intermodális csomópontot hoznak létre Szentendrén a tervek szerint 2026 elejére, ez közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a szomszédos Volánbusz-pályaudvart - jelentette be Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója szerdán a helyszínen.

Vitályos Eszter a sajtótájékoztatón felidézte, hogy a kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette; a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.

"Az ellenzéki polgármesterek híresztelésével szemben a kormány jelentős fejlesztéseket tervez a térség közlekedésének javítására" - fűzte hozzá.

Közölte: a szentendrei HÉV fejlesztési terve és a 11-es főút szentendrei szakaszának megújítása jelzi, hogy a kormány soha ennyi közlekedésfejlesztési forrást nem irányzott elő Szentendre és térsége számára, mint ezekben az években.

Az államtitkár közölte, HÉV járatait jelenleg több mint 80 ezer ember veszi igénybe naponta, és az utasforgalom folyamatosan növekszik.

A szentendrei HÉV vonalán modern, akadálymentesített megállók lesznek, és teljesen felújítják a vasúti infrastruktúrát - ismertette. Tájékoztatása szerint Békásmegyeren és a Budapesten kívüli szakaszokon jelentős számú P+R parkolót terveznek több mint ezer hellyel, a szentendrei végállomás környezetében pedig a 300 férőhelyes P+R parkolót és 300 helyes biciklitárolót is terveznek.

Az államtitkár közölte: a szentendreiek számára fontos, hogy a végállomásnál leégett élelmiszerüzletet mielőbb pótolják, de az is fontos, hogy a végállomás terveihez igazodó, magas szakmai színvonalú beruházás valósuljon meg ezen a területen is, ehhez kérik az önkormányzat együttműködését és támogatását.

Az államtitkár a sajtótájékoztatón átadta Vitézy Dávidnak azt a rajzot, amely feltünteti a megfogalmazott fejlesztési igényeket is.

A BFK vezérigazgatója kiemelte, ez ma Budapest környékének legforgalmasabb elővárosi vasútvonala. A vonal felújítása régóta várat magára, a vonatok Békásmegyer és Szentendre között jelenleg csak legfeljebb óránkénti 60 kilométeres sebességgel tudnak közlekedni.

Vitézy Dávid beszélt arról is, hogy a pálya nagyon rossz állapotú, és a szentendrei végállomás sem méltó a városhoz. A kormány ezért döntött úgy - folytatta -, hogy a Budapest Fejlesztési Központ kezdje meg a szentendrei HÉV megújításának átfogó előkészítését.

A cél az, hogy a Szentendre és a budapesti Batthyány tér közötti 39 perces menetidőt 6 perccel csökkentsék. Ezt nemcsak a pályafelújítás teszi lehetővé, hanem olyan új gyorsjáratok indítása is, amelyek nem állnak meg minden állomáson. A fejlesztés része az állomások, peronok teljes körű megújítása is - mondta.

A projekt tervezési szerződését 2020 nyarán - a BFK létrejötte után - kötötték meg, a tervezés jelenleg is zajlik. Vitézy Dávid felidézte, hogy ennek során merült fel az igény Vitályos Eszter államtitkár és a szentendreiek részéről arra, hogy rendeződjön a környezet is.

Legkésőbb idén nyár végén már elérhetők lesznek a látványtervek - tette hozzá.

Vitézy Dávid közölte: a tervezés teljes körűen 2022-ben zárul, azt követően írják ki a kivitelezési tendereket.

Az érdemi építési munkák 2022 második felében kezdődhetnek el, és mintegy 3 évet vesznek igénybe. A kivitelezés szakaszosan, a különböző munkálatok összehangolásával történik majd - tette hozzá.

A vezérigazgató elmondta, Magyarország járvány utáni helyreállítási tervében szerepel a szentendrei HÉV teljes megújítása.

Megjegyezte: a kormány már benyújtotta Brüsszelnek a tervet, amelynek végső jóváhagyása idén nyáron várható.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×