Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Fürjes Balázs/Twitter

Fürjes Balázs új egyensúlyt akar, amire a megoldás is adott

Fürejes Balázs szerint új egyensúly kell az autós-, a közösségi- és a kerékpáros közlekedés arányában. A fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár megoldással is szolgál legújbb Twitter-bejegyzésében.

Fürjes Balázs szerint a megoldás: „jobb tömegközlekedés és P+R hálózat, a belvárost tehermentesítő külső körúti elemek, peremhidak megépítése. Ezért dolgozunk a HÉV-felújításon, a Galvani hídon, ezért veszünk új buszokat.”

Közben a Budapest Fejlesztési Központ közleményében emlékeztet, amikor a kormány Budapest közlekedését fejleszti, azt szeretné, ha az emberek gyorsabban, kényelmesebben, és kevesebb átszállással juthatnának el úticéljukhoz, ha kevesebb lenne a dugó, ezáltal tisztábbá válna a levegő, környezetbaráttá a budapesti közlekedés.

Ennek érdekében a BKF – Fürjes Balázs államtitkár vezetésével – kibővíti és megújítja a HÉV-hálózatot, és a most induló fejlesztés keretében a 44 éves átlagéletkorú hévkocsikat új, modern, akadálymentes járművekre cserélik.

Mindemellett új déli Duna-hidat terveznek, amely naponta 55 ezer autóval csökkenti a belvárosi hidak forgalmát és kapcsolatot teremt az egymástól eddig szinte elzárt dél-budai, csepeli és dél-pesti kerületek között. A kormány támogatja a budapesti közösségi közlekedés fejlesztését is: 64 darab vadonatúj, korszerű autóbuszt vásárolt és állít forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben, a BKV kék buszos rendszerében – teszik hozzá.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×