Infostart.hu
eur:
387.2
usd:
330.53
bux:
109520.94
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Facebook/Vitézy Dávid

Elkezdődött a Galvani híd villamosvonalának tervezése

A leendő villamosvonal akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.

A közbeszerzési hirdetmény megjelentetésével megindul az új Duna-híd villamosvonalának tervezése - közölte a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. csütörtökön. A beruházással közvetlen villamos-összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között a Rákóczi hídtól délre, a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában tervezett új Duna-hídon át, ami naponta több mint 50 ezer gépkocsival fogja tehermentesíti a Budapest belvárosát.

Az új híd és a hídon átvezető leendő villamosvonal hozzájárul az új egyensúly megteremtéséhez Budapest közlekedésében - hangsúlyozta a közlemény szerint Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Budapesten új egyensúlyra van szükség a közlekedésben résztvevők között, amelynek az a célja, hogy kevesebb legyen a dugó, könnyebben, egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, kevesebb legyen az átszállás, kényelmesebben legyen elérni az úticélt.

Ha ezek teljesülnek, akkor - a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően - klímabarát közlekedési rendszere lenne Budapestnek. Ehhez többek között tehermentesíteni kell a belvárost

- idézték az államtitkárt. "Az autósok és a kerékpárosok mesterséges szembeállítása helyett" az a fontos, hogy új elkerülő utak révén eleve kevesebb autó közlekedjen a belvárosban, ezért írták ki a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére vonatkozó nemzetközi tendert, ezért létesül az új dél-pesti híd is - fogalmazott Fürjes Balázs.

Az érintett dél-budai és dél-pesti térségek Budapest dinamikusan fejlődő területei, megújulásuknak az új Duna-híd és rajta a villamosvonal fontos, nélkülözhetetlen láncszeme lesz - idézték Vitézy Dávidot, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatóját. A közlemény szerint a vezérigazgató hangsúlyozta: a leendő villamosvonal akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.

A vonalhálózatról és menetrendekről a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) dönthet majd

- írták -, de az előzetes, a BKK-val egyetértésben végzett vizsgálatok szerint a hídon a Határ úti metróállomás felől a Határ úton és a Gubacsi úton az új nyomvonalra érkező vonal közlekedhet. Ez Budán, a Fehérvári úton észak felé becsatlakozik a budai villamoshálózatba és így bekapcsolja a főbb budai csomópontokat (Móricz Zsigmond körtér, Széll Kálmán tér, Hűvösvölgy).

Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. Az önkormányzati választások után kialakult vita után pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa - a fővárosi önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve - 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg - idézték fel a közleményben.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

A nem lakáscélú önkormányzati helyiségekkel kapcsolatos gazdálkodás problémáiról és az abban rejlő lehetőségekről szóló hétrészes cikksorozatunk előző részében lefektettük a hatékony helyiséggazdálkodás alapjait: a portfóliószemléletű vagyonstratégiát, az adatvezérelt portfólió kialakítását és a rugalmas szabályozási keretet. Most a rendszer operatív eszköztárára térünk át – azokra a konkrét módszerekre, amelyek a mindennapi működésben valóban meghatározzák a teljesítményt, úgy mint az árazási logika, a napi működési rendszer felépítése, valamint az értékesítés megszervezésének módja. Azt is bemutatjuk, miként lehet mindezt valós körülmények között, kontrollált kísérleti környezetben tesztelni egy pilotprogram segítségével.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×