eur:
394.95
usd:
363.2
bux:
65450.33
2024. március 19. kedd Bánk, József
Bűnügyi helyszínelők dolgoznak 2018. május 26-án a Pest megyei Gyálon a Vecsési úton, ahol két személyautó és egy terepjáró ütközött egymással. Az ütközést követően verekedés tört ki és feltehetően gumilövedékes riasztófegyverből  lövések is eldördültek. A helyszínen ketten megsérültek.
Nyitókép: Lakatos Péter

Akik összehúzzák a fekete zsákot, és hajnali háromkor becsöngetnek a rossz hírrel

Egy baleseti helyszínelő beszélt a tapasztalatairól és a leggyakoribb, életveszélyes hibákról.

A nyíregyházi középiskolásoknak tartott előadást Pintér József főtörzs­zászlós baleseti helyszínelő a Váci Mihály Kulturális Központban szerdán. Sokkoló balesetekről balesetekről számolt be, de szerinte nem lehet másként beszélni, ha a megelőzés a cél – derül ki a szon.hu cikkéből.

"Tizenkilenc éve vagyok baleseti helyszínelő, hetvennégy embert láttam, akik balesetben vesztették életüket, tizenhatan az ismeretségi körömből kerültek ki, sajnos ismerem a balesetek árnyoldalát – mondta a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság baleseti helyszínelője. – A mi munkánk ott kezdődik, ahol a médiáé véget ér. Mi vagyunk azok, akik a helyszínen rajzolnak, akik összehúzzák a fekete zsákot, akik hajnali háromkor becsöngetnek a rossz hírrel a szülők ajtaján. Pedig egy kis odafigyeléssel sokat tehetünk azért, hogy ezek a szituációk ne forduljanak elő."

Pintér József beszélt arról is, hogy a biztonsági öv elsősorban nem azért van, hogy a rendőrök ne büntessenek meg, hanem a közlekedők biztonságáért. Sokan bele sem gondolnak abba, hogy ha egy 30 kilós gyerek hátul nincs bekötve, egy 50 kilométer/órás sebességnél bekövetkező ütközéskor a gyerek kéttonnányi erővel csapódhat az első szélvédőbe. Sok olyan balesetnél helyszínelt, ahol az autókban ugyanolyan kár keletkezett, az utastér alig sérült, de az egyikben pár karcolással megúszta a sofőr, a másikban pedig életét vesztette egy ember csupán azért, mert nem volt bekötve.

Sokat számíthat egy baleset elkerülésekor vagy a sérülések minimalizálásánál, ha az ülések megfelelően vannak beállítva. A legfontosabb a helyszínelő szerint az ökölpróba: olyan magasan legyen az ülés, hogy ha a fejünkre rakjuk az öklünket, az elférjen a fejtetőnk és a tetőlemez között. Arra is ügyeljünk, hogy a kormányfogásnál a karunk legalább 30 fokos szöget zárjon be, és a kuplung- és a fékpedál elérésekor ne kelljen teljesen kinyújtanunk a lábunkat.

A megfelelő sebesség kiválasztása is életmentő lehet, 180-as tempónál egy másodperc alatt 50 métert teszünk meg, márpedig egy veszélyes szituáció észlelésekor egy másodperc is eltelhet, amíg reagálni tudunk.

Címlapról ajánljuk

Állami támogatások: komoly feszültségforrás készül az EU-tagállamok között

A kormányok állami támogatásokat nyújthatnak gazdaságaik versenyképességének növelése érdekében, és ezzel nem minden tagállam ért egyet. Máthé Réka Zsuzsánna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Európa Stratégia Kutatóintézetének tudományos munkatársa szerint az ideiglenes szabályozás nagy nyertese a német, a francia és a magyar gazdaság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.19. kedd, 18:00
Hankó Balázs
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkára
Kiderült: év végéig visszatöltik amerikai olaj-készleteket, és csak átmeneti az új LNG-projektek blokkolása

Kiderült: év végéig visszatöltik amerikai olaj-készleteket, és csak átmeneti az új LNG-projektek blokkolása

Az Egyesült Államok energiaügyi minisztere azt jelentette be hétfőn, hogy az év végére az ország stratégiai kőolajkészlete (SPR) várhatóan eléri vagy meghaladja a két évvel korábbi szintet, amikor egy példátlanul nagy, 180 millió hordós készletleépítés indult el az olajárak letörése érdekében. Jennifer Granholm azt is hangsúlyozta, hogy csak átmeneti jellegű, mindössze néhány hónapig tartó szünetet jelent a Biden-adminisztráció döntése, hogy megállították a további LNG-kapacitások kiépülését, amelyek exporta vitték volna a cseppfolyós földgázt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×