A beruházás az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) keretében, megközelítőleg 23 milliárd forint uniós és állami támogatásból valósul meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megrendelése alapján. A közbeszerzési pályázatot a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. által létrehozott ÉB 2018 Konzorcium nyerte - közölte a Vasútvill Kft.
Az 55 kilométeres szakaszon 2021 áprilisától válthatják föl a dízelvonatokat az elektromos szerelvények.
A beruházáshoz kapcsolódva kibővítik a szabadbattyáni villamos alállomást, a pályarekonstrukciós munkálatokkal megszűnik a sebességkorlátozás. Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő állomását átépítik, akadálymentesítik, átjáróikat korszerűsítik, csatlakozási pontokat alakítanak ki jegykiadó automaták és utastájékoztató táblák számára. Alsóörsön emellett létrehozzák a felsővezetéki hálózat üzemeltetéséhez szükséges telephelyet, és megszüntetik a használaton kívüli vágányokat, Balatonalmádiban pedig a csonkavágányokat bontják el.
A konzorciumvezető Vasútvill Kft. projektvezetője azt ígéri, hogy a villamosítás mérsékelni fogja a környezetterhelést, a menetidő rövidítésével pedig megkönnyíti az eljutást a Balatonhoz. Lóczi Gábor a közleményben megjegyezte, hogy a több mint 110 éves szakaszt csaknem 50 éve korszerűsítették utoljára.
A kivitelezés ideje alatt részleges éjszakai vágányzárakra és teljes vonatkizárásokra is készülni kell, de a nyári főszezonban, 2020 júniusának közepétől augusztus végéig felfüggesztik a korlátozással járó munkálatokat.