eur:
414.92
usd:
398.43
bux:
78777.89
2024. december 19. csütörtök Viola
Összeroncsolódott személyautó a Békés megyei Mezőkovácsháza határában 2019. október 17-én. Az autó motorvonattal ütközött, miután a fénysorompó tiltó jelzése ellenére a sínekre hajtott. A sofőr a helyszínen meghalt.
Nyitókép: MTI/Donka Ferenc

Ezért haltak meg egy hónap alatt hatvanan a magyar utakon

Az InfoRádió által megkérdezett vezetéstechnikai instruktor úgy véli, hogy a tapasztalatlanság, valamint a türelem hiánya miatt történik a legtöbb baleset.

A gyalogosok, a kerékpárosok és a járművezetők egyaránt figyelmetlenebbek, és az átlagsebesség is nő – nyilatkozta az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője a köztévében. Óberling József hozzátette: a baleseteket a szabályos közlekedés mellett egymás nagyobb tiszteletben tartásával lehet megelőzni.

"Az elmúlt egy hónapban hatvan ember halt meg közlekedési balesetben Magyarország útjain. Ez egy olyan, borzasztóan magas szám, amit évtizedek óta nem láttunk."

Az emberek

szóljanak rá ismerőseikre, ha az utakon deviáns viselkedést tapasztalnak

– hívta fel a figyelmet.

Székely Gyula, a Vezetéstechnikai Képzési Központ vezetője az InfoRádióban elmondta, hogy az őszi időszakban fokozott koncentrációra van szükség vezetés közben, mert akár az útra hulott vizes falevelek is balesetet okozhatnak.

"Az út jobb oldalán erdei utakon vagy szerpentineken közlekedve mindenki tapasztalja, hogy akár egy szigorú fékezésnél is fölkattog az ABS, tehát a jobboldali kerekek nehezen tudnak kapaszkodni az aszfalton. Illetve a páralecsapódások miatt sokkal több vizes felületen megyünk, mint korábban."

A téli-nyári gumik cseréje általában novemberben kezdődik, de Székely Gyula azt javasolja, hogy akinek a nyári gumija már kopottabb, az hamarabb is felteheti a télit.

"Bármilyen körülmények között, amikor csökken valamilyen szinten a tapadás, a téli gumi jobban használható. Sőt, ha valaki két héttel hamarabb felteszi a téli gumit, nem kell sorban állnia a gumisnál."

Székely Gyula több mint 20 éve dolgozik vezetéstechnikai instruktorként. Épített pályán naponta látja, hogy a járművezetők miként reagálnak egy-egy vészhelyzetben. Megkérdeztük, hogy az elmúlt egy hónapban miért lehetett több mint 60 halálosbaleset az utakon. Elsőként az utak sűrű forgalmát emelte ki. Az elmúlt bő 30 évben nem építettek olyan nagyforgalmú, többsávos utakat, melyekre a közelekedés jelenlegi sűrűsége mellett szükség lenne.

"Nagyon sok régi és új jármű egyszerre van jelen az utakon, illetve megjelent a mobiltelefon az utakon, ami azt jelenti, hogy

a fél ország mobilozik vezetés közben, mert időkényszerben van. Megjelent a GPS, ami látszólag segít, de azért mégiscsak elvonja a figyelmet."

A legtöbb járművezető a megfelelő vezetési technikát sem sajátította el. Példaként említette, hogy az emberek többsége akkor sem lassít, ha esik az eső, pedig ilyenkor a követési távolságot növelni kell – fogalmazott.

"Akinek egyszer már volt balesete, az komolyan veszi, de akinek nem volt ilyen a családban sem, elhessegeti a gondolatot:

á, ez csak másokkal fordul elő."

Székely Gyula úgy véli, hogy az emberek időkényszer alatt élnek, és ezért vezetés közben is türelmetlenek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.19. csütörtök, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×