INFORÁDIÓ 
2019. november 13. szerda
Szilvia

bubi

mol-bubi

közbringarendszer

bkk

Budapest, 2016. november 3. A MOL Bubi, a közbringarendszer századik gyűjtőállomása átadásának napján az óbudai Kolosy téren 2016. november 3-án. MTI Fotó: Mohai Balázs

Változás jön a Bubinál, dörömböl a technológiai kényszer

Infostart / InfoRádió - Szabó S. Gergő

A közeljövőben jelentősen módosulhat a Mol-Bubi modellje. A BKK megerősítette, hogy a technológiai fejlődés miatt a közbringarendszernek is változnia kell, igazodva a felhasználók és a különböző piaci szereplők szempontjaihoz is.

A Budapesti Közlekedési Központ az InfoRádió megkeresésére megerősítette, hogy tervezi a Mol-Bubi, a közbringarendszer fejlesztését, amelyre az elmúlt években bekövetkezett technológiai fejlődés miatt van szükség. Korábban a hvg.hu írt arról, hogy új működési modellt dolgoznak ki a Bubi számára, mert komoly problémák vannak a rendszerrel, amely ráadásul százmilliós veszteséget termel évente.

A BKK jelezte, hogy az EU-támogatású projekt kötelező fenntartási időszaka utáni továbblépés érdekében jelenleg

tart az előkészítő munka a főváros saját közbringarendszerének újrapozicionálására.

A cél a jelenlegi rendszer értékeinek megőrzése, emellett hatékony és versenyképes szolgáltatás nyújtása a járműmegosztó rendszerek szélesedő piacán. A továbbfejlesztésre többféle alternatíva kínálkozik, jelenleg tart ezek vizsgálata, ennek részleteiről a BKK később tájékoztatja a budapestieket.

A Budapesti Közlekedési Központtól azt is megkérdeztük, hogy milyen problémák vannak a Mol-Bubival, mennyire kihasznált a rendszer annak bevezetése óta. A BKK válaszában kiemelte, hogy a közbringarendszer szolgáltatási területe folyamatosan bővült, idén már 143 gyűjtőállomás és 1846 kerékpár volt a hálózat része. A társaság szerint

a Bubi szolgáltatási területén létrejött a gyalogláshoz és kerékpározáshoz kedvezőbb feltételeket teremtő infrastruktúra, amely pozitív hatással járul hozzá a fővárosi kerékpárhasználat növekedéséhez.

A BKK arra is kitért, hogy május végén már döntött a budapesti kerékpáros közösségi közlekedési rendszer üzemeltetésére vonatkozó szerződés 2020. november 29-ig történő meghosszabbításáról.

A társaság kiemelte, hogy

az informatika és a telekommunikáció fejlődésével megváltozott a kerékpáros és más közlekedési megosztó rendszerek működési modellje.

Azok szervezésére alapvetően hatással van a technológia fejlődése, ezzel összefüggően változik a kerékpármegosztó rendszerek üzleti modellje is, ami alapvetően módosíthatja az önkormányzatok vonatkozó feladatait.

A közeljövő fontos feladata a BKK közreműködésével a közbringarendszer új működési modelljének kidolgozása, bevezetése, a modell szerinti működés feltételeinek biztosítása, amely együtt járhat a modell jogi és gazdasági konstrukciójának felülvizsgálatával is. A BKK-nak olyan működési és finanszírozási modellt szükséges kialakítania, amely figyelembe veszik a Fővárosi Önkormányzat, a felhasználók és a különböző piaci szereplők szempontjait is.

Nyitókép: Mohai Balázs

Kapcsolódó hang

Így változhat a Mol-Bubi
 


A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018