A Budapesti Közlekedési Központ a Scheidt und Bachmann nevű társasággal kötött szerződést az elektronikus jegyrendszer szállítói és kivitelezési munkáira, a német cég bankgaranciája azonban lejárt és nem hosszabbították meg, ez szerződésszegést jelent, ezért fel kellett bontani a megállapodást. Egyfajta kényszerhelyzetben volt a főváros – közölte Bagdy Gábor pénzügyekért főpolgármester-helyettes, aki a leváltott Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató helyett felel a jegyrendszerért.
Két szerződésről van szó: a finanszírozási szerződést a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyásával kötötték, a szállítói szerződést azonban a BKK közvetlenül kötötte a német céggel.
Borbély Lénárd csepeli polgármester a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a projekt egy része megvalósult, szerinte az eddig keletkezett hátrányból előnyt lehet kovácsolni.
„Semmiféle pénzügyi veszteség nem érhette a Fővárosi Önkormányzatot,
ugyanis azok, amik kifizetésre kerültek, valós, megfogható tárgyi eszközök, illetve olyan szoftverek, amelyeket használni fog tudni a főváros” – fogalmazott.
Az InfoRádió azon kérdésére, hogy eddig mennyit költött a főváros az elektronikus jegyrendszer kialakítására, Bagdy Gábor azt mondta, a BKK-nak és szerződéses partnerének is vannak követelései, ezért nem tudni a pontos számokat, a két fél feltételezhetően vitatni fogja a másik követeléseit.
A főpolgármester-helyettes a projekt további folytatásáról és lehetséges határidejéről is beszélt. Azt is elmondta:
úgy szeretnék átstrukturálni, hogy a mai igényeknek megfelelő szolgáltatásokat tudja nyújtani,
a szerződés aláírása, 2014 óta ugyanis megváltoztak a lakossági igények és a lehetőségek. Bekapcsolnák a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platformba, és például az online jegyvásárlást is lehetővé tennék, ez nem szerepelt az eredeti megrendelésben. A fővárosi elektronikus jegyrendszer 2020 végére, 2021 elejére készülhet el – tette hozzá.
Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta, egyeztetett Pintér Sándor belügyminiszterrel, és megbeszélték, hogy a BKK projektje a Volán és a MÁV országos hálózatához fog kapcsolódni.
Gál József, az LMP fővárosi képviselője azt mondta:
nem igaz, amit a főváros mond, mert több mint 6 milliárd forintot elköltöttek az elektronikus jegyrendszerre,
ezt a BKK dokumentumaiból világosan lehet látni. Gál József hozzátette: vizsgálóbizottság létrehozását kezdeményezi, amelyben ellenzéki oldalról helyet kapha, Horváth Csaba szocialista, Gy. Németh Erzsébet DK-s politikus és D. Naszály Márta a Párbeszéd képviselője.
Az MSZP-s Horváth Csaba nyilvánvaló hazugságnak nevezte, hogy nem érte kár a budapestieket. Szerinte az e-jegy négy éve "döglődik", azóta, amióta megkötötték a kilenc alkalommal módosított szerződést "az alkalmatlan céggel". Kijelentette, Tarlós Istvánnak Bagdy Gáborral együtt távoznia kell a főváros éléről. Az e-jegyet egyébként fontos és jó dolognak tartaná.