eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédet mond a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által szervezett HUNGRAIL Magyar Vasút 2018 című vasútszakmai konferenciáján a budapesti New York Palace szállodában 2018. szeptember 13-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Homolya Róbert: jelentős fejlesztésekre készül a MÁV

Néhány éven belül minél több helyen elérhetővé tenné az óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatokat a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert beszélt arról is, hogy a kormány néhány héten belül bejelent egy HÉV-felújítási programot.

A MÁV-nak 7700 kilométeres pályát kell fenntartania és erre évente a nyugat-európai átlagnál jóval kisebb összeg, 70-80 milliárd forint áll rendelkezésre – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a cég elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert szerint ezzel magyarázható, hogy a vonalszakaszok jelentős részén most csak 40-80 kilométeres sebességgel járnak a szerelvények.

A 7700 kilométeren mintegy háromezer lassú jel van, vagyis nem lehet annyival közlekedni, mint amennyit a pályaszerkezet lehetővé tenni.

Két kilométerenként van egy olyan probléma, amit meg kell szüntetni, hogy helyreálljon a megépített műszaki állapotnak megfelelő rend

– fejtette ki.

Az elnök-vezérigazgató közölte, hogy az elmúlt években 600-700 ilyen lassú jelet sikerült megszüntetni, de ezek újra keletkeznek időjárási okok miatt.

Hosszú távú cél, hogy gyorsabb legyen a vasúti közlekedés, mert csak így lehet versenyképes a közútival szemben – fogalmazott Homolya Róbert. Mint kifejtette, sok fejlesztés van folyamatban, és

két-három éven belül 120-130 kilométeres vonalszakaszon tudnak óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatokat garantálni.

A szükséges fejlesztéseket a nagyvárosok felé közlekedő járatokon és a nemzetközi vonalakon végzi el először a MÁV.

HÉV-rekonstrukció

Heteken belül bejelenthet a kormány egy HÉV-felújítási programot a napokban tárgyalt szakmai anyag alapján - közölte a MÁV elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert azt mondta: a főváros már akkor tárgyalt a rekonstrukcióról, amikor a HÉV még Budapest fennhatósága alatt volt.

A HÉV jegyautomaták előtti sorokra utalva azt mondta: a fenntartás átvétele ellenére továbbra sem a MÁV, hanem a BKV értékesíti a jegyeket, és a bevételt is először a társaság kapja meg, de az elszámoltatási rendszer felülvizsgálatát már kezdeményezte a BKV vezérigazgatója. Mint mondta: a vasúttársaság bevételei nem nőttek, de az utasszám emelkedett.

Szólt arról is, hogy az emberek egyre szívesebben választják a HÉV-et a megváltozott utazási szokások, a többi között a közlekedési helyzetek miatt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×