A két település összekapcsolása alapjaiban fogja megváltoztatni a város lehetőségeit. A tram-train jelentősen javít a munkaerő-mobilitáson, és segíti a megyeszékhelyen elérhető szolgáltatások igénybevételét, amely növeli a település megtartó erejét – mondta korábban Lázár János, Hódmezővásárhely parlamenti képviselője, aki az előző kormányban a Miniszterelnökséget vezető miniszter volt.
Jelenleg naponta legalább 8 ezer ember ingázik a két város között, ez a szám 10-12 ezerre növekedhet a tram-trainnel. A szerelvények a két vasútállomás között utat 40-42 perc, a két belváros közöttit 30-32 perc alatt teszik majd meg. A tervek szerint az első járatok 4.30-kor, az utolsók 11 vagy éjfél körül, hétvégén igény szerint később indulnak majd.
A beruházás költsége 73-75 milliárd forint, amelyből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.