Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Négy év múlva tovább járhat a metró

Ha minden a tervek szerint halad és összekötik a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel, akkor 2022-ben már metróval lehet utazni Cinkotáig - közölte a 16. kerület polgármestere.

A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésével, valamint a HÉV-pálya felújításával jelentősen javítani lehetne a 16. és 17. kerületi közösségi közlekedés állapotán – hangsúlyozta Kovács Péter, a 16. kerület polgármestere.

A városvezető a rövidebb bejutás mellett azt tartja a fejlesztés legnagyobb előnyének, hogy teljesen átstrukturálja majd a közlekedést, így nem kell annyi busznak közlekednie, és nem kell átszállni az Örs vezér terén.

Kovács Péter szerint minden a tervek szerint halad, és összekötik a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel, akkor 2022-ben már metróval lehet utazni Cinkotáig.

Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában korábban azt mondta, a Városháza is támogatja a 2-es metró és a HÉV összekötését. Hozzátette: a HÉV-vonalak az államhoz kerültek, a beruházás ezért a Nemzeti Fejlesztési minisztériumhoz tartozik.

Korábban a szomszédos városrész, a 17. kerületi polgármester, Riz Levente mondta el, hogy szükség lenne egy rákoskeresztúri szárnyvonalra is, amellyel a 17. kerületből és agglomerációból is sokan tudnának bejutni a belvárosba.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint azonban a két vonal összekötése komoly problémákat is okozhat az utasok számára. Szakmaiatlannak nevezte a javaslatot, mert a HÉV és a metró rendszerében csak a nyomtáv a közös, minden más eltér. Ráadásul az új rendszerben hibrid szerelvények járhatnak Gödöllőre, más irányba pedig egyszerű kocsik. A metró peronokon kaotikus állapotok alakulhatnak ki, mert sokan hibrid, mások pedig a sima szerelvényeket várnák és ennyi ember befogadására nem alkalmasak a meglévő állomások – fejtette kia Metróért Egyesület elnöke.

A főváros 2030-ig szóló közlekedésfejlesztési stratégiája, a Balázs Mór-terv tartalmazza a közeljövő legfontosabb budapesti beruházásait. Ebben szerepel a HÉV és a 2-es metró összekötése, a 3-as metró meghosszabbítása a felszínen Káposztásmegyerig, valamint a kisföldalatti meghosszabbítása mindkét végén.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×