eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Megszólalt a BKK a villamosok fékje ügyében

Megszólalt a BKK a villamosok fékje ügyében

A járművek vezetői gyengének tartják a fékeket, és a beállításuk sem tökéletes szerintük. A BKK közölte: a villamosok rendelkeznek a megfelelő tanúsítványokkal és megfelelnek a vonatkozó szabványoknak.

Több a BKV utasait érintő baleset is elkerülhető volna, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF-szerelvények fékrendszerét – mondták az InfoRádiónak a járművek vezetői. Gyengének tartják a villamosok fékerejét, ezért

hosszabb fékúttal kell számolniuk

mondta Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője.

Ezenfelül, ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet,

nem tudja feloldani a fékhatást a vezető,

a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt. Ez pedig Kolák András szerint gyakran balesethez vezet az utastérben.

Nem érkezett kifogás

A BKK érdeklődésünkre közölte: a  CAF villamosok fékjeinek nem megfelelő hatásával kapcsolatos kifogás nem érkezett a villamosok karbantartásért, javításért felelős járműműszak szakterülethez. Hozzátették ugyanakkor, hogy a CAF villamosok karbantartását, hibajavítását a villamosok leszállításától számított 3 évig, azaz 2019 nyár elejéig a járműgyártó CAF cég végzi.

A járművek fékrendszerét a Knorr-Bremse szállította, a BKK közlése szerint a villamosok megfelelő típusbizonyítvánnyal rendelkeznek, az uniós és hazai törvényi és előírásbeli követelményeket teljesítik, a fékberendezések megfelelnek a fékek teljesítőképességének követelményeit előíró szabványnak. A járműveket és berendezéseiket – beleértve a fékrendszert is – a karbantartási dokumentációban előre meghatározott ciklusrend szerint átvizsgálják.

"A Budapesten közlekedő CAF Urbos 3 típusú, 5 részes villamosok típusengedélyét 2015. augusztus 26-án, a 9 részes villamosok típusengedélyét 2016. február 15-én adta ki a Nemzeti Közlekedési Hatóság, természetesen a megfelelő dokumentumok  (mérési jegyzőkönyvek, teszteredmények) birtokában" - közölték.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×