Több a BKV utasait érintő baleset is elkerülhető volna, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF-szerelvények fékrendszerét – mondták az InfoRádiónak a járművek vezetői. Gyengének tartják a villamosok fékerejét, ezért
hosszabb fékúttal kell számolniuk
– mondta Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője.
Ezenfelül, ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet,
nem tudja feloldani a fékhatást a vezető,
a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt. Ez pedig Kolák András szerint gyakran balesethez vezet az utastérben.
Nem érkezett kifogás
A BKK érdeklődésünkre közölte: a CAF villamosok fékjeinek nem megfelelő hatásával kapcsolatos kifogás nem érkezett a villamosok karbantartásért, javításért felelős járműműszak szakterülethez. Hozzátették ugyanakkor, hogy a CAF villamosok karbantartását, hibajavítását a villamosok leszállításától számított 3 évig, azaz 2019 nyár elejéig a járműgyártó CAF cég végzi.
A járművek fékrendszerét a Knorr-Bremse szállította, a BKK közlése szerint a villamosok megfelelő típusbizonyítvánnyal rendelkeznek, az uniós és hazai törvényi és előírásbeli követelményeket teljesítik, a fékberendezések megfelelnek a fékek teljesítőképességének követelményeit előíró szabványnak. A járműveket és berendezéseiket – beleértve a fékrendszert is – a karbantartási dokumentációban előre meghatározott ciklusrend szerint átvizsgálják.
"A Budapesten közlekedő CAF Urbos 3 típusú, 5 részes villamosok típusengedélyét 2015. augusztus 26-án, a 9 részes villamosok típusengedélyét 2016. február 15-én adta ki a Nemzeti Közlekedési Hatóság, természetesen a megfelelő dokumentumok (mérési jegyzőkönyvek, teszteredmények) birtokában" - közölték.