Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

MLE: súlyos problémát okozhat a reklámadótörvény tervezett módosítása

Az ellenzéki pártok nem támogatták a parlamentben a reklámadó emelését. A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint súlyos probléma a változtatás, mert az amúgy is alacsony nyereségű szektorban jövőre már másfélszer annyi adó fizetésére kötelezi a cégeket. Az InfoRádió által megkérdezett adószakértő szerint továbbra is csak idén jelent majd könnyebbséget a reklámadó törvény módosítása, jövőre pedig adóemeléssé válik.

Kósa Lajos értékelése szerint a reklámadó összege csökken, ha a mostani, és növekszik, ha az eredeti mértékéhez hasonlítjuk. A Fidesz frakcióvezetője a szerdai, Frakcióinfó nevet viselő sajtótájékoztatón azt mondta: addig akarják fenntartani a 7,5 százalékos szintet, amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban - az EU által helytelenített szisztéma alapján - a költségvetésbe befolyt reklámadó-bevétel visszafizetését írja elő.

Ez szerinte körülbelül négy évig tarthat. Ha a visszafizetés megtörtént, utána szerinte "újra lehet gondolni" a rendszert. Az a kedvezmény megmarad, hogy 100 millió forintig mindenki adómentes, ahogyan a saját áru, szolgáltatás reklámozása is.

Kósa Lajos szerint az érintett adózók több lehetőség közül is választhatnak a visszajáró pénzzel kapcsolatban: visszakérhetik, elszámolhatják más adóknál, adóelszámolási számlán tarthatják, és állampapírba is fektethetik - tudósított az MTI.

Ellenzék: emelést jelent, fölösleges, csak a Fidesz érdekeit szolgálja

Az országgyűlési vitában Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára még mindig 9 százalékos reklámadóról beszélt, bár jelezte, hogy az akár kevesebb is lehet.

A Fidesz és a KDNP vezérszónoka, Bányai Gábor és Hollik István a kormánypártok támogatásáról biztosította a reklámadót.

A szocialista Józsa István viszont azt követelte, hogy töröljék el. "A propaganda ellenére kétszeresére emelik a reklámadót, amit végeredményben a választók fognak megfizetni."

A Jobbik vezérszónoka, Vollner János frakcióvezető szerint a Fidesz a saját hatalmi érdekeinek akarja alárendelni a reklámpiacot ezzel az adóval. "Az adó rendelkezései olyan módon lettek meghozva, hogy céloztak vele az RTL-re, és céloztak arra, hogy megszerezzék a reklámpiac minél nagyobb hányadát a maguk számára."

Az LMP szerint a reklámadó nem szorította vissza a káros tartalmakat és nem hozott jelentős bevételeket a költségvetésnek, ezért be kellene fejezni ennek a gengszermódszernek az alkalmazását - fogalmazott Ikotity István, az ellenzéki párt vezérszónoka.

Adószakértő: ez emelés

Továbbra is csak idén jelent majd könnyebbséget a reklámadó törvény módosítása, jövőre pedig adóemelést, jogszabályi beterjesztés híján egyelőre ez hallható ki a bejelentésből - mondta az RSM adószakértője Kósa Lajos sajtótájékoztatója után. Fekete Zoltán Titusz hozzátette: az eddigi befizetésekből visszajáró összeget a kormány feltehetően túlfizetésként fogja kezelni.

2017-ben a törvénymódosítás elfogadásáig 0%, utána 7,5% lesz az adó mértéke, ez az egész évre nézve csökkenést fog jelenteni. Ám 2018-ban ez a 7,5% már emelkedést jelent. Csak ott lehet arra számítani, hogy kevesebb adót kell fizetni, ahol a saját célú reklámok aránya magas volt az adóalap meghatározásakor.

Szakmai szervezetek: tönkreteszik a piacot

A Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete közös állásfoglalásában ismét kifejezte súlyos aggályait a reklámadó várható hatásaival kapcsolatban. Továbbra is hiányolják a szakmai ágazati egyeztetést, és nehezményezik a piaci szereplőkkel való párbeszéd teljes hiányát.

Az iparág nyereségrátája közlésük szerint továbbra sem haladja meg az évi 2-3 %-ot, a reklámadó mértékének további növelése gyakorlatilag teljesen eltünteti a szektorban esetleg még termelődő nyereséget, ami további termékek megszűnéséhez, a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, újabb létszámleépítésekhez vezet.

"A médiapiac hazai résztvevőire rendkívül negatív hatást gyakorol az adókötelezettség tervezett új mértéke. A megemelt adómérték szerinti adó döntően a tartalom előállítástól von el majd újabb forrásokat: az eddigi 100 millió forintos határ feletti 5,3%-os adómérték tervezett 7.5 %-ra történő emelésének következménye, hogy 2018-ban már másfélszer annyi reklámadót kell fizetniük az érintett médiavállalkozásoknak" - közölték.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 08:18
×
×
×
×