eur:
393.19
usd:
367.86
bux:
65858.18
2024. április 24. szerda György
A veronai buszbaleset megölheti a hazai buszoztatást is

A veronai buszbaleset megölheti a hazai buszoztatást is

A fuvarozók szerint érthetetlen, miért konzultálnak a lakosokkal az osztálykirándulások biztonsági feltételeiről. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének társelnöke szerint a szigorítások miatt akár az egész hazai buszos szolgáltatás leállhat. Egy busztársaság koordinátora pedig azt mondja: nemcsak a gyerekeket, mindenkit hazavárnak.

Elindult a kormány internetes társadalmi konzultációja az iskolai kirándulásokra, a gyermekek utaztatásra vonatkozó szabályok módosításáról. A konzultációtól függetlenül a Klebelsberg Központ nemrég már levelet is küldött az iskoláknak, azt kérve, a kirándulásokat úgy szervezzék, hogy 23 és 4 óra között a sofőrök mindenképpen egy szálláshelyen tartsanak pihenőt.

Pencz Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) társelnöke a 24.hu-nak azt mondta, a veronai balesetnél is szükséges a tragédia bekövetkezésének okait ismerni ahhoz, hogy abból a megfelelő következtetéseket vonják le. Addig tehát, amíg a konkrét ügy nincs lezárva, indokolatlannak tartanak minden szigorítást, amelyek adott esetben nem is szolgálják azt a célt, amire szükség lenne.

A feltett kérdésekről szerintük lehet konzultációt folytatni, de semmiképp nem tartják helyesnek, ha ez a konzultáció a szakmán kívüli, a feltett kérdésekben semmilyen kompetenciával nem rendelkező emberekkel folyik.

"A kérdés ennél sokkal összetettebb, egy előkészítés nélküli szigorítás számos olyan további problémát jelentene a szakmának, amely akár a hazai buszos szolgáltatások leállásával járna" – nyilatkozta.

Az alvászavarral kezelt járművezetők jogosítványának meghosszabbításakor például ma is kötelező az alvásvizsgálat, ezt jogszabály írja elő. Ennek a vizsgálatnak a szélesebb körű, és indokolatlan kiterjesztése azonban ellehetetleníti a szakmát, mert nincs meg sem a megfelelő mennyiségű szakorvos, sem a vizsgálatokat végző központ ahhoz, hogy a százezres nagyságrendű hivatásos gépkocsivezetői állományt rövid időn belül szűrni tudják.

Szerintük az éjszakai utazás korlátozása – kizárólag a nemzetközi forgalomban – megfontolható, ugyanakkor jelentős költségnövekedést eredményezhet egy 30-40 fős iskolai utazás esetén, hiszen a hétvégi programok nagy része eddig úgy működött, hogy a csoportok a buszon töltötték az első, az utolsó, vagy akár mindkét éjszakát.

A fuvarozók úgy látják, az is elég lenne, ha ezeken a túrákon a sofőrök számára biztosítaná a megrendelő a szállodai szobát a hazatérés napjára is, azaz a gépkocsivezetők nem az autóbuszban töltenék a napjukat az esti hazaindulás előtt, hanem a szállodai szobájukban, nyugodt körülmények között pihenhetnének rá az éjszakai vezetésre.

Kucsorka Tamás a Kuti Travel busztársaság koordinátora a 24.hu-nak elmondta, nem értik, miért csak a diákokra szállítására vonatkozik a konzultáció.

"Semmi különbség nincs gyerekeket, nyugdíjasokat, vagy bárki mást szállító busz között. Őket is ugyanúgy várják haza" – tette hozzá.

Úgy látja, fontos lenne az is, hogy a személyszállítással foglalkozó cégeket sokkal jobban ellenőrizzék, mert sokan úgy spórolnak, hogy a buszok műszaki állapotára kevesebbet áldoznak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×