eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Így előzzük meg a lefutásos balesetet!

Így előzzük meg a lefutásos balesetet!

A rendőrség ad jó tanácsokat arra, hogyan lehet elkerülni az úgynevezett lefutásos baleseteket.

Legutóbb Győr-Moson-Sopron Megyében történt olyan, halálos közúti közlekedési baleset Bőny térségében, aminek a feltételezett oka az volt, hogy egy gépjármű vezetője – azért, hogy az utoléréses anyagi káros balesetet elkerülje – jobbra kormányozta a gépkocsiját és lefutott a füves útpadkára. Ettől megijedve a sofőr egy hirtelen mozdulattal balra rántotta a kormányt, így elvesztette uralmát a gépjárműve felett és nekiütközött egy szemből, szabályosan közlekedő tehergépjárműnek - olvasható a police.hu-n. A baleset következtében a személyautó sofőrje olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottságának tanácsai között a legalapvetőbb természetesen az, hogy mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessünk. Szükség esetén tartsunk a megszokottnál nagyobb - akár többszörös - követési távolságot.

Ha mégis úgy alakul a szituáció, hogy a sofőr félig az aszfaltút mellé kényszerül:

  • Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti - hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak - ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
  • Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.
  • Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a működő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.
  • Javasolják a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzenek finoman, tegyenek meg akár 30-40 métert is az útpadkán.
Címlapról ajánljuk
Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×