eur:
410.95
usd:
391.87
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília

Tarlós István lerántja a leplet a metrótitokról

A 3-as metró megérkezett prototípus szerelvénye nem új, hanem felújított - közölte Tarlós István főpolgármester pénteken budapesti sajtótájékoztatóján.

A szerelvény darabjainak túlnyomó többsége új, de nem mindegyik, nem raktáron elfekvő szerelvényt szállítottak le, joggal nevezhető felújítottnak - mondta Tarlós István.

Hozzátette: Budapestnek örülnie kell, hogy a szerelvényprobléma megoldódik, és nem azon kell keseregnie, hogy jobb és szebb járművet kaptunk, mint amire számítottunk.

Hatósági megállapítás szerint törvénysértés nem történt - jelentette ki a főpolgármester, hozzátéve: a hatósági vélemény szerint nem baj, ha alvázat is cserélnek, és a tenderben nem is volt olyan kikötés, hogy maximum mit lehet cserélni.

Tarlós István elmondta, hogy a főtartó gerendázat cserélje is megtörtént, ami a felújítás részét képezi.

Szólt arról, hogy a Metróért Egyesület vezetősége is megtekintette a szerelvényt, és "negatív megjegyzés nem hangzott el". Bár ők is azt mondták, hogy a szerelvény "csaknem új" - jegyezte meg.

Tarlós István közölte, a szerelvényekre a felújító 30 éves garanciát vállalt.

A főpolgármester elmondta azt is, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukciós munkáinak megkezdésében a szolgáltatásmegrendelés esetében csúszás lesz, ez 45 nap és 6 hónap között ingadozhat. A felújítási munkák a tervek szerint novemberben kezdődtek volna.

Tarlós István ugyanakkor közölte azt is, hogy akár a teljes mértékben elkerülhető lehet a csúszás, ugyanis az északi szakasz felújítási munkálatainak kezdetésre nem szükséges 150 busz, és nem elképzelhetetlen, hogy a BKV buszállományából sikerül az ehhez szükséges mennyiséget forgalomba állítani. A szakértők jelenleg vizsgálják a lehetőségeket.

Emlékeztetett, a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén arról döntött, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a 3-as metróvonal felújítási miatt járműpótlást, ha a kormány ezt támogatja, és ezen konstrukcióval felmerülő teljes többletköltség fedezetét biztosítja. Ennek feltételéül szabták, hogy az erről szóló kormányzati döntés július 5-ig megjelenjen a Magyar Közlönyben. A döntés értelmében a Budapesti Közlekedési Központ feltételes közbeszerzési eljárást indít meg a szolgáltatásmegrendelésre. Ha azonban a kormány részéről nem születik támogató döntés a kijelölt határidőig akkor új, lengyel Solaris buszok vesznek majd.

A felújítás megkezdéséhez, a metrószerelvények kiváltására 150 csuklós autóbusz forgalomba állítása szükséges.

A római-parti védművel kapcsolatban Tarlós István elmondta, hogy a nyomvonalterv már elkészült, nyárra készen lesznek az engedélyezési tervek. A beruházás négy szakaszban valósul meg: az első két ütem az Aranyhegyi-patak és a Barát-patak mentén kialakítandó védelem, a harmadik a pünkösdfürdői gát magasságának megemelése, a negyedik pedig a körülbelül 3,5 kilométeres római-parti mobilgát megépítése.

Közölte, a teljes beruházás költsége 15-20 milliárd forintnyi összegre tehető.

Tarlós István szólt arról is, hogy a főváros vásárolni tervez egy faátültető járművet, amely 93 százalékos hatékonysággal ültetheti át a 38 centiméternél kisebb átmérőjű fákat.

Szeptemberben döntés hoznak várhatóan arról, hogy a hullámtérben lévőkre adót vetnek értéknövekedés miatt a mobilgát elkészülte után. Ebből az a negyven családi ház ki fog maradni, amelyek a 1920-as, 1930-as években, az akkori építési szabályoknak megfelelően, szabályosan épületek - mondta a főpolgármester, aki ezeket már a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén felvetette.

Tarlós István elmondta, a végleges tervekben lesz egy "enyhe nyomvonal korrekció", aminek célja, hogy a limánybeli fák közül több száz megmaradjon. Az elképzeléseik szerint 400-500 fával kell majd kevesebbet kivágni - tette hozzá.

A Margitsziget csatornázása kapcsán Tarlós István közölte, a fejlesztés célja a Duna védelme és a sziget egészséges környezetének végleges megteremtése. A csatornarendszer képes lesz a sziget valamennyi szennyvizét összegyűjteni és bevezetni a szennyvíztelepekre. A kivitelezés júliusban kezdődik és jövő júniusban zárul.

Tarlós István kérdésre válaszolva közölte, hogy a buszbeszerzés ügyében eddig nem kapott meghívást kormányülésre.

Elmondta azt is, hogy a szolgáltatásvásárlás és a buszok vásárlása közötti különbség, többletköltség - amit a főváros kérne a kormánytól - az optimista becslések szerint 5 milliárd forint, a pesszimista számítás szerint pedig a többletköltség meghaladja a 20 milliárdot.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Bár csütörtök reggel még arról szólak a jelentések, hogy Oroszország - a történelem során először - interkontinentális ballisztikus rakétával (ICBM) támadta meg Ukrajnát, mostanra az amerikai forgatókönyv vált valószínűbbé: Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette, hogy egy Oresnyik közepes hatótávolságú ballisztikus rakétával támadták Ukrajnát. Az is kiderült, hogy a rakéta indítása előtt harminc perccel Moszkva értesítette Washingtont, bár erre a lépésre a nemzetközi egyezmények szerint (melyekből egyébként a Kreml kilépett) csak ICBM-ek esetén lett volna szükség. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×