A 215 milliárd forintos beruházás magában foglalja a Nyugati pályaudvar felújítását és egy, a Fővárosi Állat- és Növénykerttel, valamint a Városligettel is összefüggő park kialakítását - értesült a Népszabadság. A koncepció részleteinek véglegesítésére április harmincadikát jelölte ki a kabinet.
A projektet kezdeményező Levegő Munkacsoport elnöke az InfoRádióban elmondta: „a Podmaniczky Park mintegy 25 hektár területen terülne el, ahol körülbelül négyezer fát ültetnének el. A terület döntő része zöld lenne, kisebb részén lennének sétányok, épületek, amelyek a vendéglátást, kikapcsolódást szolgálnák. Terveznek néhány épületet a park szélén, amelyeket kulturális célúak lennének.”
Lukács András szerint óriási jelentősége van a város szívében egy ekkora zöldfelületnek.
"A nemzetközi ajánlások szerint egy városban 21 négyzetméter föld közterület kellene hogy jusson egy lakosra. A közeli Terézvárosban ez az arány csupán egy négyzetméter. A nemzetközi kutatások kimutatták, hogy a zöldterület jelentős mértékben növeli az ingatlanok értékét, és rendkívül kedvezően hat a lakosság egészségére. Végeztünk előzetes becsléseket arra vonatkozóan, hogy a Podmaniczky Park milyen gazdasági előnyökkel járna, azt mutattuk ki, hogy csak az ingatlanok értéknövekedése mintegy 400 milliárd forintot tenne ki, az egészségügyi hasznok évente közel tízmilliárd nagyságú összegre tehetők. Kevesebb lesz a megbetegedés, kevesebbet kell gyógyszerre, kórházra költeni és kevesebb a kiesett munkanapok száma" - fejtette ki.
„A nagy városi park előnyeire is részletes kutatások vannak, egyrészt javítja a levegőt, kikapcsolódási, mozgási lehetőséget biztosít. Pszichológiailag is nagyon fontos, a kutatások kimutatták azt is, hogy egy park közelében lakóknak sokkal több emberi kapcsolatuk van, mint azoknak, akik egy forgalmas utcában laknak. A magány az egyik leginkább egészségkárosító tényező” - tette hozzá a Levegő Munkacsoport elnöke.
„A park kialakítási költsége 60 milliárd forint, ez egy nagyon gyorsan megtérülő beruházás, ennél sokkal nagyobb összeg, mintegy 140-160 milliárd forint a Nyugati pályaudvar felújítása, itt nem elsősorban az épületre kell gondolni, bár arra is, hanem az összes vágány, biztosítóberendezés, amiket ha nem lenne parképítés, akkor is meg kell csinálni, sőt már rég meg kellett volna” – hangsúlyozta Lukács András.