eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Jó ötlet a Déli pályaudvar sínei fölé épített sétány

A Déli pályaudvart a kötöttpályás szerepe miatt nem szabad megszüntetni - mondta az InfoRádióban a Szent István Egyetem tájépítészet és településtervezési kar oktatója. Szilágyi Kinga kiemelte, hogy a Nyugati pályaudvar terveihez hasonlóan itt is megoldás lehet a sínek fölé épített sétány ötlete.

"A főváros nem dúskál zöldterületekben, ugyanakkor a Déli pályaudvarral kapcsolatban sok más szempontot is meg kell vizsgálni. Vajon egyáltalán a park-e a megfelelő funkció oda, szabad-e a Déli pályaudvar vasúti forgalmát kivenni egy olyan közlekedési infrastruktúrából, mint ami a 2-es metróvonallal kiépült? - tette fel a kérdést a Szent István Egyetem tájépítészet és településtervezési kar oktatója.

Szilágyi Kinga úgy fogalmazott: "ha zöldterületben, városi szabadtérben gondolkodunk, akkor egy olyan megoldással, ami mindenféle funkciót elvisz, akár a jelenlegi vasúti forgalom megtartásával, a felesleges vasúti területek felszabadításával, és a süllyesztett vasúti területek dekkesítésével, vagyis egy szabadtéri zöldtető kiépítésével minden megvalósulhatna. Egy olyan zöldfelület jöhet létre, ami a budai belváros, a Krisztinaváros és az Alkotás utcai szakadékot át tudja hidalni, és lenne egy izgalmas, új városi sétány, ami környezetbarát közlekedésre is kiválóan alkalmas."

A talaj szennyezettségéről a Szent István Egyetem tájépítészet és településtervezési kar oktatója azt mondta: "minden vasúti terület erősen szennyezett, különböző nehézfémekkel, olajjal, fémporral, tehát biztos, hogy szükséges egy talajszennyezettség-vizsgálat, majd mentesítés, vagy tisztítás. Ugyanakkor a szintbeli elkülönülés, a süllyesztett jelleg miatt, a dekken való, egyfajta tetőkert formájában kiépített városi zöldsétány ezt a problémát is megoldja."

"A 2-es metróvonal végállomása a Déli pályaudvarral értelmezhető, erre épült ki. Ha komolyan felmerül az a gondolat, hogy a kelenföldi lenne a fejpályaudvar, akkor a metrót oda ki kellene vinni, mert jelentős az a vasúti forgalom, amit elsősorban a balatoni régióba a Déli pályaudvar lebonyolít. Ha az utazóközönség újabb átszállásra kényszerülne, az megnehezítené a vasúti közlekedést. Nem ebbe az irányba kellene haladnia a közlekedésfejlesztésnek" - hangsúlyozta Szilágyi Kinga. Megjegyezte, az nagyon jó irányba halad a fonódó budai villamosokkal.

Hanganyag: Szabó S. Gergõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Sokkal több a megműveletlen hazai szőlőterület, mint a korábbi években. A probléma mára a nagy hagyományokkal és presztízzsel rendelkező borvidékeket is elérte. Az Agrárszektor főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy folyamatosan romlik a munkaerő minősége is, miközben egyre több gazdaság veszteséges, így valószínűleg nehéz évek várnak a magyar borágazatra.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Évtizedes trendet fordított meg a koronavírus-válság

Évtizedes trendet fordított meg a koronavírus-válság

A Covid okozta demográfiai hatások világszerte a felnőttkori halálozás növekedését és a várható élettartam csökkenését váltották ki – állapította meg a neves brit orvosi folyóiratban, a Lancetben pár hete megjelent globális betegségteher-tanulmány (Global Burden of Diseases Study 2021), amely az 1950 és 2021 közötti időszak globális demográfiai változásait, beleértve a Covid-járvány 2020–2021-es időszakának hatásait elemezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×